reklama
Badanie przeprowadzone przez International Data Corporation (IDC) na zlecenie Facebooka, którego wyniki opublikował eMarketer, to kolejny argument w dyskusji o mobilnych technologiach dla tych, którzy twierdzą, że zbyt mocno zdominowały one nasze życie. Dane uzyskane od amerykańskich użytkowników smartfonów w wieku 18-44 lat wskazują, że dla większości z nich pierwszą czynnością po porannej pobudce jest… oczywiście włączenie smartfona.
“Obudź się i mnie włącz”
Aż 62% respondentów zaraz po przebudzeniu sięga po swojego smartfona, a niemal 80% robi to w ciągu 15 minut od pobudki. Warto jeszcze wspomnieć, że dla niemal połowy ankietowanych smartfon jest jednocześnie budzikiem.
Te wartości jeszcze mocniej idą w górę jeśli przypatrzymy się zawężonej grupie respondentów w wieku 18-24 lat. W ich przypadku aż 89% potrzebuje co najwyżej kwadransa by zacząć korzystanie ze smartfona, a 74% robi to tuż po pobudce.
News Feed ponad wszystko
Zważywszy, że badanie przeprowadzono na zlecenie Facebooka nie mogło oczywiście zabraknąć pytanie dotyczącego korzystania z mobilnej wersji serwisu. Mobilni facebookowicze najwięcej czasu spędzają na sprawdzaniu News Feeda (ok. 16 minut) i wymianie wiadomości ze znajomymi (9,5 minuty). Najmniej czasu zajmuje im publikowanie statusów czy udostępnianie zdjęć. Czas jaki użytkownicy Facebooka spędzają na tych aktywnościach znajduje również odzwierciedlenie w ilości „sesji”, jakie generuje każdy ich rodzaj.
Sprawdzanie kanału aktualności na mobilnym Facebooka zadeklarowało 63% użytkowników, co stanowiło najpopularniejszą aktywność. Na kolejnym miejscu znalazły się gry i korzystanie z aplikacji (po 52%).
Social i mobile idą w parze
eMarketer opublikował również najnowsze dane dotyczące penetracji rynku amerykańskiego przez Facebooka. Na koniec 2013 roku ma ona wynieść nieco ponad 60%, co przekłada się na liczbę około 147 milionów internautów. Jednocześnie, liczba aktywnych użytkowników mobilnych wersji serwisów społecznościowych ma przekroczyć granicę 100 milionów.
- ktest