reklama
O tym, że zarówno wydatki, jak i przychody z reklamy online rosną w niezwykle szybkim tempie nie trzeba nikogo przekonywać. Przedsiębiorcy są wszak doskonale świadomi korzyści jakie przynosi działalność marketingowa prowadzona w sieci.
Potwierdzają to dane dotyczące przychodów generowanych przez reklamę online. W zeszłym roku wyniosły one 37 miliardów dolarów. Jednocześnie, w porównaniu do 2011 roku (31 mld USD) nastąpił 15-procentowy wzrost przychodów z działalności reklamowej w internecie.
Jak podało IAB, najbardziej dynamicznie rozwijającymi się sektorami rynku reklamy online są reklama wideo oraz mobile marketing. Drugi z wymienionych sektorów urósł o 9% i w 2012 roku wygenerował przychody w wysokości 3 mld dolarów. Z kolei reklama wideo przyniosła 2 mld dolarów, co stanowi aż 29-procentowy wzrost.
Badanie rynku na zlecenie IAB przeprowadziła firma Pricewaterhouse Coopers (PwC).