reklama
Jak przekonuje Fidji Simo z Facebooka, zmiany w Facebook Ads to odpowiedź na często przewijające się wśród marketerów postulaty uproszczenia oferty reklamowej serwisu. Niektóre produkty reklamowe Facebooka z założenia pomagają w realizacji tych samych celów, dlatego portal wychodzi naprzeciw oczekiwaniom marketerów i stawia na przejrzystość swojej oferty.
Teraz osoba chcąca wykupić reklamy zostanie poproszona o dokładne wskazanie celów kampanii. Gdy już to zrobi, serwis „zaproponuje” najbardziej optymalne rozwiązania reklamowe.
W ciągu najbliższych 6-ciu miesięcy liczba wszystkich produktów reklamowych Facebooka (obecnie 27) ma zostać zmniejszona o ponad połowę. Te, które pozostaną, będą nakierowane na konkretne, dobrze znane efekty, takie jak zwiększenie obrotów sklepu internetowego czy liczby instalacji danej aplikacji, podniesienie konwersji.
Więcej konkretów? Proszę bardzo – poniżej lista 4-ech najistotniejszych zmian:
Usunięcie zbędnych usług: Pytania
Z uwagi na to, że niektóre usługi Facebooka przeznaczone dla marketerów realizują te same lub podobne cele, część z nich zostanie usunięta. Przykładem mogą być Pytania. Jakiś czas temu możliwość korzystania z tej usługi zabrano zwykłym użytkownikom, teraz to samo „dotknie” prowadzących fanpejdże. Teraz chcąc uzyskać odpowiedź na nurtujące marketerów pytanie, będą musieli po prostu opublikować posta z tym pytaniem i poprosić fanów, by udzielali odpowiedzi w komentarzach.
… i Oferty
Usunięta zostanie również inna znana usługa Facebooka – Oferty. Jako powód Facebook wskazuje na znacznie wyższą efektywność linków, które przekierowują użytkowników bezpośrednio do sklepu internetowego lub po prostu na stronę www marki, gdzie mogą skorzystać z danej promocji.
Powyższe zmiany zaczną być wprowadzane od lipca.
Zdarzenia sponsorowane we wszystkich reklamach
Do tej pory marketerzy wykupujący reklamy na Facebooku musieli dodatkowo płacić za zdarzenia sponsorowane, jeśli chcieli by ich reklamy miały niezwykle istotny w przypadku Facebooka kontekst społecznościowy. Wraz z wprowadzanymi zmianami zdarzenia sponsorowane będą automatycznie dodawane do wykupionej reklamy. Wyniki badań przeprowadzonych przez takich gigantów jak Nielsen, comScore czy Datalogix potwierdzają, że społecznościowy kontekst w reklamach zwiększa ich efektywność, stąd taki, a nie inny ruch ze strony Facebooka.
Ujednolicenie wyglądu reklam
Uproszczenie oferty reklamowej idzie w parze z ujednoliceniem ich designu. Dotyczy to tak poszczególnych produktów reklamowych, jak i sposobu ich wyświetlania na różnych urządzeniach.