reklama
Najnowszy raport opublikowany przez LeadBullet to zestawienie kilkunastu najlepszych przykładów działań z zakresu content marketingu prowadzonych przez wybrane marki o globalnym zasięgu.
Klasyczny marketing odchodzi do lamusa
– Content marketing jest obecnie jedną z najszybciej i najprężniej rozwijających się gałęzi marketingu. Klasyczny marketing, który wprost mówił o zaletach produktu i wręcz atakował hasłami w stylu: „kup!”, „skorzystaj z promocji!”, „zobacz!”, w dzisiejszej dobie przestał przynosić efekty. Dlaczego? Bo współczesny konsument jest zmęczony stricte sprzedażowym przekazem reklamowym i jednocześnie doskonale zna swoje potrzeby. Do tego, jako użytkownik smartfona, Facebooka i Google’a, do perfekcji opanował możliwości dotarcia do najkorzystniejszej oferty, która zrealizuje jego potrzeby najpełniej – przekonuje we wstępie do raportu Włas Chorowiec, członek zarządu LeadBullet SA.
Przedstawione w raporcie marki wyróżniły się, zdaniem autorów, ciekawym i przede wszystkim profesjonalnym podejściem do działań content marketingowych. Może to być dedykowana platforma sponsorowana, jak w przypadku IBM (strona Internet Evolution) czy L’Oreal (makeup.com), ale również klasyczne blogi firmowe, jak w przypadku Play Station czy Deloitte.
Content marketing daje markom szeroki wachlarz możliwości
Content tworzony przez marki wykracza dalece poza artykuły branżowe. To również recenzje, zdjęcia, materiały wideo, podcasty, webinaria, kursy edukacyjne, czasem doprawione szczyptą humoru. Takie bogactwo treści można znaleźć na blogach firmowych i platformach sponsorowanych przez marki wyróżnione w raporcie, wśród których, poza wyżej wymienionymi, znaleźli się tacy giganci, jak Procter & Gamble, Starbucks czy Amazon. Co więcej, nie zawsze treści muszą obracać się wokół produktów marki. Dobrym przykładem jest tutaj strona The Adrenalist, sponsorowana przez koncern Unilever. Zbudowano ją wprawdzie wokół dezodorantu Degree, ale skupia się głównie na użytkownikach produktu, czyli mężczyznach lubiących “życie na krawędzi” i sporty ekstremalne. Niektóre marki prowadzą z kolei kilka blogów, z których każdy koncentruje się na wybranym wycinku działalności marki.
Każdą z analizowanych platform firmowych opisano pod kątem treści, jakie się na niej pojawiają, celu prowadzonej komunikacji. Nie obyło się bez twardych danych statystycznych, które są często miarą sukcesu prowadzonych działań: liczba obserwujących na Twitterze i fanów na Facebooku, liczba unikalnych użytkowników platformy oraz liczba przychodzących linków.
Opisane przykłady, zdaniem twórców raportu, pokazują jak skutecznie można budować przewagę konkurencyjną marek i firm z każdej branży. Na końcu raportu, jego autorzy pokusili się o sformułowanie kilku kroków, które powinni podjąć marketerzy chcący skutecznie prowadzić działania content marketingowe.
Pełen raport „Content marketing. Zobacz, jak robią to najlepsi” dostępny tutaj.
- Artur