X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Smartfony w Polsce: rzadziej poczta, częściej Facebook

Smartfony w Polsce: rzadziej poczta, częściej Facebook

reklama


W kwietniu 2013 MEC już po raz trzeci zrealizował badanie dotyczące użytkowania smartfonów przez polskich internautów. Dowiadujemy się, jak zmieniło się zachowanie polskich użytkowników urządzeń mobilnych, sposoby korzystania z tego sprzęu oraz jakie technologie zdobyły serca naszych rodaków.

Popularność smartfonów

W 2011 tylko 14% internautów miało smartfona, w ciągu roku grupa ta wzrosła do 52% i na tym poziomie się utrzymuje. W 2012 widać boom na tablety z 9% ich użytkowanie wzrosło do 17% w 2013. W kategorii smartfony liderem jest Samsung (32%), natomiast Nokia to najpopularniejsza marka na rynku telefonów komórkowych. Nokię posiada 38% internautów. Osoby posiadające smartfony są ogólnie bardziej zainteresowane technologią niż pozostali internauci, częściej korzystają z komputerów, laptopów, tabletów czy konsoli.

Wykorzystywanie Internetu w telefonie

Zmienia się sposób wykorzystywania internetu w telefonie. Polacy rzadziej korzystają z poczty prywatnej, przenosząc swoje aktywności na Facebooka. Autorzy badania stawiają tezę, iż popularny serwis społecznościowy, oferujący także dostęp do poczty, odbiera klientów serwisom oferującym pocztę.

Coraz chętniej także korzystamy z aplikacji do sprawdzania pogody. Smartfony przestały być urządzeniem, które przede wszystkim pozwala na kontakt ze światem i dostęp do internetu, kiedy nie ma się laptopa czy komputera pod ręką. Smartfony najczęściej używane są w domu, już ponad połowa (52%) respondentów korzysta z nich w zaciszu domowego ogniska. Co warte podkreślenia, grupa ta systematycznie rośnie.

Korzystanie z aplikacji

Korzystamy z aplikacji raczej w sposób wyważony – większość Polaków ma zainstalowanych do 10 dodatkowych aplikacji. Najpopularniejsze są aplikacje bezpłatne, tylko 22% ściągało aplikacje płatne. Te osoby wydają średnio nie więcej niż 10 złotych miesięcznie na ten cel. Polacy są oszczędni jeśli chodzi o wydatki na telefon – 16% płaci rachunki wyższe niż 100 zł miesięcznie, tylko 15% respondentów byłoby skłonnych płacić za aplikacje, by nie mieć w nich reklam.

Nowe technologie

Nowe rozwiązania technologiczne, takie jak NFC i Augmented Reality, nie są dobrze znane i używane – tylko 9% ma w swoim telefonie technologię NFC, a 3% płaciło w ten sposób. W przypadku Augmented Reality odsetki te w obu przypadkach wynoszą 2%. Bardziej popularne stały się QR kody – aplikację do ich odczytywania ma 33% respondentów, a korzystało z niej 26%.

W 2013 roku badanie MEC zostało przeprowadzone na próbie N=2259 internautów w wieku powyżej
14 roku życia metodą CAWI.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail