reklama
Serwis Socialbakers opublikował właśnie kilka najświeższych danych z rynku marketingu społecznościowego.
Jeśli chodzi o serwisy, które cieszą się największą popularnością wśród reklamodaców, nie można mówić o jakichkolwiek zaskoczeniach. 51% przedstawicieli marek wskazało na Facebooka. Na kolejnych miejscach uplasowały się pozostałe czołowe serwisy społecznościowe – YouTube, Twitter i LinkedIn.
Z czego wynika powodzenie zuckerbergowskiego imperium? Marketerzy szczególnie mocno doceniają opcje targetowania reklam na Facebooku (wiek, płeć, zainteresowania, status zawodowy). Wprawdzie pod tym względem dobrze wypada również YouTube, jednakże koszt tworzenia treści na Facebooka jest znacznie niższy niż w przypadku produkcji materiałów wideo.
Co do Facebooka, inne dane Socialbakers pokazują, że wydatki na reklamę w serwisie, a także na promowane treści cały czas rosną w szybkim tempie. Ponad 60% marek na promocję swojego contentu przeznacza co najmniej jedną czwartą budżetów reklamowych dedykowanych Facebookowi.
Same budżety również będą rosnąć. Połowa marek zwiększy nakłady na social media o ponad 25%.
Dane Socialbakers pokazują jak istotną rolę w strategii marek zaczyna odgrywać „produkcja” contentu. Nie powinno to dziwić, wszak rozwój działań z zakresu content marketingu to dla wielu marek priorytet na ten i na nadchodzący rok.