X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Dla Polaka social media to już część normalnego życia towarzyskiego

Dla Polaka social media to już część normalnego życia towarzyskiegofot. DrabikPany/CC/flickr

reklama


Według badań Universal McCann pod nazwą Wale 7 przeprowadzonych na próbie 48 945 internautów, pochodzących z 65 państw, Polacy – częściej niż inne narodowości – nie rozdzielają życia prywatnego od życia zawodowego na portalach społecznościowych. Z reguły zatem traktują portale takie jak LinkedIn zarówno jako miejsce kształtowania wizerunku zawodowego, jak i narzędzie komunikacji czy spotkań z przyjaciółmi i znajomymi. Coraz więcej pracowników poszukujących zatrudnienia decyduje się na użycie mediów społecznościowych jako źródła reklamy i informacji.

Dwóch na pięciu Polaków traktuje portale społecznościowe jako integralny element życia społeczno-towarzyskiego. Wynik ten zwiększa się z roku na rok. Jednym z głównych powdów jest zapewne kreowanie postawy zachęcającej do stałej obecności w zasięgu sieci internetowej. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba Polaków korzystających z urządzeń umożliwiających dostęp do internetu znacząco wzrosła.

fot. proto.pl

fot. proto.pl

Chętniej dołączamy do społeczności jakiejś marki, jeżeli czerpiemy z tego konkretne korzyści. Przykładowo mogą to być kupony rabatowe bądź możliwość skorzystania ze specjalnych promocji. Cenimy sobie także filozofię marki. Jeżeli identyfikujemy się z wartościami, które reprezentuje marka, chętniej dołączamy do społeczności skupionej wokół danej firmy.

fot. proto.pl

fot. proto.pl

Badanie Wave 7 wykazało też, że nawiązujemy relacje z markami, aby zrealizować 5 potrzeb związanych z: budowaniem relacji, celowością działania, rozwojem osobistym, zdobywaniem wiedzy i akceptacją społeczną. Zatem marki, które umożliwiają zaspokojenie przynajmniej części z tych potrzeb, mogą współcześnie zbudować wyjątkowo silną pozycję.

Na koniec informacja o świadomości Polaków na temat powszechnych systemów obserwacji zachowań klientów. Prawie 70 proc. użytkowników internetu w Polsce jest zaniepokojonych liczbą swoich danych osobowych dostępnych w sieci. Z drugiej strony jednak ok. 30 proc. z nich godzi się na bycie śledzonym przez marki w mediach społecznościowych w celu bezpośredniej poprawy ich doświadczeń w internecie bądź uzyskania jakiejś korzyści.

fot. proto.pl

fot. proto.pl

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail