reklama
Według badań Universal McCann pod nazwą Wale 7 przeprowadzonych na próbie 48 945 internautów, pochodzących z 65 państw, Polacy – częściej niż inne narodowości – nie rozdzielają życia prywatnego od życia zawodowego na portalach społecznościowych. Z reguły zatem traktują portale takie jak LinkedIn zarówno jako miejsce kształtowania wizerunku zawodowego, jak i narzędzie komunikacji czy spotkań z przyjaciółmi i znajomymi. Coraz więcej pracowników poszukujących zatrudnienia decyduje się na użycie mediów społecznościowych jako źródła reklamy i informacji.
Dwóch na pięciu Polaków traktuje portale społecznościowe jako integralny element życia społeczno-towarzyskiego. Wynik ten zwiększa się z roku na rok. Jednym z głównych powdów jest zapewne kreowanie postawy zachęcającej do stałej obecności w zasięgu sieci internetowej. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba Polaków korzystających z urządzeń umożliwiających dostęp do internetu znacząco wzrosła.
Chętniej dołączamy do społeczności jakiejś marki, jeżeli czerpiemy z tego konkretne korzyści. Przykładowo mogą to być kupony rabatowe bądź możliwość skorzystania ze specjalnych promocji. Cenimy sobie także filozofię marki. Jeżeli identyfikujemy się z wartościami, które reprezentuje marka, chętniej dołączamy do społeczności skupionej wokół danej firmy.
Badanie Wave 7 wykazało też, że nawiązujemy relacje z markami, aby zrealizować 5 potrzeb związanych z: budowaniem relacji, celowością działania, rozwojem osobistym, zdobywaniem wiedzy i akceptacją społeczną. Zatem marki, które umożliwiają zaspokojenie przynajmniej części z tych potrzeb, mogą współcześnie zbudować wyjątkowo silną pozycję.
Na koniec informacja o świadomości Polaków na temat powszechnych systemów obserwacji zachowań klientów. Prawie 70 proc. użytkowników internetu w Polsce jest zaniepokojonych liczbą swoich danych osobowych dostępnych w sieci. Z drugiej strony jednak ok. 30 proc. z nich godzi się na bycie śledzonym przez marki w mediach społecznościowych w celu bezpośredniej poprawy ich doświadczeń w internecie bądź uzyskania jakiejś korzyści.