reklama
W poniedziałek według zagranicznych źródeł już od rana (ok. 10:00) a według polskich w godzinach popołudniowych (14:00-15:00) nastąpiła awaria Facebooka. Użytkownicy nie mogli zalogować się do serwisu, dodawać komentarzy na swojej osi czasu bądź lubić innych postów. W niektórych krajach zablokowana została też opcja wysyłania wiadomości czy publikowania jakichkolwiek treści, co skutecznie ograniczyło funkcjonalność Facebooka. Jak podają różne źródła ograniczenia wystąpiły w większej lub mniejszej częstotliwości u znacznej większości użytkowników oraz firm korzystających z Facebooka.
Użytkownicy próbujący w tym czasie publikować posty najczęściej mogli spotkać się z takim komunikatem: „Wystąpił problem z aktualizacją twojego statusu. Spróbuj jeszcze raz za parę minut”. Utrudnienia naprawiane były z czasem. Najpierw przywrócono możliwość logowania, potem publikowania postów na osi czasu. Awaria najprawdopodobniej spowodowana była praca konserwatorskimi lub błędami w utrzymaniu sieci przez portal.
Niektóre marki sprytnie wykorzystały jednak fakt ograniczenia funkcjonalności tego serwisu, przygotowując dla swoich fanów ciekawe wpisy na konkurencyjnym Twitterze, na którym informacja o awarii Facebooka była bardzo popularna. Zdjęcia i zamieszczone tam komentarze odwoływały się do zaistniałej sytuacji. Jedne marki sugerowały po prostu możliwość wykorzystania tego czasu w inny sposób. Inne po prostu wskazywały, że Facebook nie jest “całym światem”. W artykule prezentujemy parę przykładów.
Takie sytuacje jak awaria Facebooka należą do rzadkości, jednak czysto teoretycznie mogą się powtórzyć. Najpopularniejszy portal społecznościowy niejednokrotnie pada ofiarą ataków hakerów. Ponadto stale jest udoskonalany, modernizowany i przystosowany. Warto zatem sprytnie wykorzystać taką okazję do zaskoczenia swoich fanów w kreatywny sposób, przez wykorzystanie innych mediów społecznościowych lub pomysłową reakcję na Facebooku po usunięciu usterki.