X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Social media wciąż święcą tryumfy po obu stronach oceanu

Social media wciąż święcą tryumfy po obu stronach oceanu

reklama


Najnowsze dane dotyczące marketingu społecznościowego opublikowano na łamach eMarketera. Potwierdzają one, że marketerzy starają się wykorzystywać potencjał dostrzeżony w social media.

Dane z rynku północnoamerykańskiego dostarczył raport przygotowany wspólnie przez Content Marketing Institute i MarketingProfs. Odnoszą się stricte do działań content marketingowych podejmowanych przez firmy działające na rynku konsumenckim (B2C). Jak wynika z odpowiedzi udzielanych przez ankietowanych przedstawicieli przedsiębiorstw, już 90% z nich zaimplementowało tego typu działania do swoich strategii marketingowych.

Social media znaczy content

fot. eMarketer

fot. eMarketer


Zapytani o poszczególne platformy, które służą celom content marketingowym, respondenci najczęściej (88%) wskazywali na media społecznościowe. To wzrost o 4 pkt proc. w porównaniu z zeszłym rokiem. Innym popularnym kanałem content marketingowym jest firmowa strona internetowa, na której publikowane są artykuły. Jednakże w tym przypadku odnotowano zauważalny spadek popularności (z 84% do 78%). Trzy czwarte firm rozsyła swoim klientom newslettery, a ponad 70% publikuje materiały wideo i prowadzi blogi.

Facebook wciąż najlepszy, ale konkurencja rośnie w siłę

Wśród portali społecznościowych wykorzystywanych do działań z zakresu content marketingu bezkonkurencyjny pozostaje Facebook. Korzysta z niego obecnie 89% marketerów. Warto zauważyć, że to o 1 pkt proc. mniej niż w ubiegłym roku. Z kolei mocno skoczyła w górę popularność Twittera, który jest częścią strategii już 80% marketerów zajmujących się content marketingiem. Sporą popularnością cieszą się ponadto YouTube i LinkedIn.

fot. eMarketer

fot. eMarketer

Jeśli porównać dane z obecnego roku z tymi z ubiegłego, okaże się, że najmocniej na popularności zyskały LinkedIn i Instagram (po 20 pkt proc. względem danych za 2012 r.), a tuż za nimi plasują się Pinterest (18 pkt proc.) i Google+ (14 pkt proc.). To pokazuje, że marketerzy zdają sobie sprawę, że świat social media nie kończy się na Facebooku i że warto wykorzystać potencjał innych platform, które mogą być doskonałym uzupełnieniem działań prowadzonych na “fejsie”.

Nakłady na marketing społecznościowy w Europie rosną w szybkim tempie

Wyniki badań prowadzonych na rynku europejskim oraz prognozy dotyczące jego rozwoju pochodzą bezpośrednio od eMarketera.

fot. eMarketer

fot. eMarketer

Eksperci sprawdzali, jakie nakłady marketerzy ze Starego Kontynentu przeznaczają na social media marketing, a ściślej mówiąc – na wykupywanie reklam w serwisach społecznościowych. Prognozy na ten rok mówią o pokonaniu bariery 2 miliardów dolarów, przy 1,65 mld w roku ubiegłym, co oznacza wzrost na poziomie 21%. Co więcej, za kolejne dwa lata granica 3 miliardów będzie już bardzo blisko. Udział wydatków na marketing społecznościowy w ogólnych budżetach reklamowych będzie rósł nieznacznie, do poziomu niemal 8,5% w 2015 r.

Kraje Europy Środowo-Wschodniej muszą nadrabiać dystans do bogatszych sąsiadów

W swoich badaniach eksperci eMarketera nie pominęli również nieco słabiej rozwiniętego rynku reklamy internetowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Tutaj nakłady są dalece mniejsze niż w przypadku bogatszych krajów zachodnioeuropejskich (choć trzeba również wziąć pod uwagę różnicę w liczbie ludności) – w 2012 r. marketerzy w naszej części kontynentu wydali na reklamę w social media aż 8-krotnie mniej pieniędzy. Pole do rozwoju jest więc spore, co widać po prognozowanym, ponad 53-procentowym wzroście nakładów w bieżącym roku.

fot. eMarketer

fot. eMarketer


Na koniec 2013 r. różnica ma wynosić 6:1 na korzyść Europy Zachodniej. Patrząc na prognozy eMarketera, można założyć, że granica 0,5 mld dolarów wydanych przez marketerów w Europie Środkowo-Wschodniej zostanie przekroczona w 2016 r. W 2015 r. łączne nakłady mają sięgnąć 477 milionów dolarów, co oznacza, że wartość wszystkich nakładów na marketing społecznościowy w całej Europie przekroczy wówczas wartość 3-ech miliardów dolarów.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail