X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czy nowe technologie nauczą Polaków ekologii?

Czy nowe technologie nauczą Polaków ekologii?

reklama


Live Green to przede wszystkim kampania społeczna, której celem jest zwiększenie świadomości ekologicznej Polaków. Pomysł powstał w odpowiedzi na raport: „Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski” przeprowadzony przez TNS Polska dla Ministerstwa Środowiska w 2012 r. Wykazał on, że w polskim społeczeństwie jest niska świadomość ekologiczna i niski odsetek praktyk ekologicznych. W  ramach kampanii została stworzona pierwsza w Polsce aplikacja mobilna dla użytkowników smartfonów, która pozwala konsumentom żyć bardziej ekologicznie. Aplikacja ma za zadanie podpowiadać, jakich dokonywać wyborów, aby codzienne obowiązki oraz robienie zakupów było świadome i w jak najmniejszy sposób oddziaływało na środowisko. Jak wynika z badania TNS Polska, co czwarty respondent (23%) nigdy nie zwraca uwagi na oznaczenia ekologiczne.

Sama aplikacja oparta na innowacyjnych technologiach rozpoznawania obrazu, służy do odczytywania oznaczeń oraz ich interpretacji obecnych m.in.: na opakowaniach kosmetyków, produktach spożywczych oraz ubraniach czy sprzęcie elektronicznym. Na przykład będziemy mogli się dowiedzieć, czy dany kosmetyk nie był testowany na zwierzętach lub że jego opakowanie nadaje się do recyklingu. Dzięki niej będzie można dowiedzieć się, czy w naszym ulubionym kremie nie ma sztucznych konserwantów oraz substancji pochodzących z roślin modyfikowanych genetycznie. Nie zabraknie również oznaczeń związanych z eko żywością, informujących, że wybrany produkt posiada surowce roślinne pochodzące z kontrolowanych ekologicznych upraw.

Fot.: livegreen.org.pl

Fot.: livegreen.org.pl

Znaki, których znajduje się w aplikacji 170, można odczytać po pobraniu i uruchomieniu aplikacji, a następnie po skierowaniu aparatu telefonicznego na wybrane oznaczenie i naciśnięciu przycisku „skanuj znak”. Jest on wtedy wysyłany do serwerów, gdzie jest przetwarzany, a do użytkownika wraca wynik w postaci identyfikatora i na tej podstawie w aplikacji wyświetla się informacje o danym znaku. Innym elementem zawartym w aplikacji jest zbiór 20 opowiadań o tematyce ekologicznej. Historie powstały specjalnie na potrzeby kampanii „Live Green”,a w ich nagraniu wzięły udział polskie gwiazdy, którym bliska jest ekologia: Katarzyna Bujakiewicz, Reni Jusis, Michał Piróg, Kinga Rusin, Agnieszka Szulim.

Fot.: play.google.com

Fot.: play.google.com

Aplikację można pobrać za darmo za pośrednictwem dedykowanej kampanii strony internetowej w tym miejscu  oraz bezpośrednio z Google Play i App Store. Strategię i kreację kampanii przygotowała agencja Q&A Communications, która odpowiada również za komunikację akcji. Aplikację zrealizowała firma iTraff Technology.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail