reklama
Co więcej, jak wynika z badania, to mężczyźni (ok. 3,4 mln internautów) częściej oglądają filmy i słuchają muzyki w internecie. Różnice są jednak nieznaczne. Wśród osób, które korzystają z materiałów streamowanych online 3,2 mln to kobiety.
– Te dane potwierdzają, że odtwarzanie audio i wideo w sieci to jedna z najpopularniejszych form korzystania z treści internetowych – komentuje Andrzej Garapich, prezes spółki Polskie Badania Internetu. – Coraz więcej czasu spędzamy, oglądając filmy prosto z komputera zamiast w telewizorze, a muzyki coraz częściej słuchamy prosto z komputera, a nie radioodbiornika – dodaje.
Zaprezentowane wyniki to pierwsze na polskim rynku dane, pokazujące oglądalność materiałów audio i wideo w sieci na stronach polskich wydawców. Pod koniec października zostały na stałe włączone do badania Megapanel PBI/Gemius, na podstawie którego reklamodawcy planują kampanie reklamowe. Nowe wyniki, podobnie, jak dane dotyczące ruchu na stronach www, prezentują trendy w polskiej sieci, w tym liczbę odtworzeń materiałów audiowizualnych i informacje o demografii użytkowników.