X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Internet staje się w Polsce dominującym medium. Telewizja, prasa i radio w defensywie

Internet staje się w Polsce dominującym medium. Telewizja, prasa i radio w defensywie

reklama


Badanie zostało przeprowadzone na grupie 2002 respondentów w wieku 15+. Zgodnie z danymi 62% Polaków deklaruje korzystanie z internetu, a średni czas korzystania z sieci wynosi 15 godzin 40 minut tygodniowo.

Wpływ na internetową aktywność ma kilka czynników, jednym z nich jest wiek. Grupą wiekową, która najczęściej korzysta z sieci, jest ta z przedziału 15-24 lata, odsetek wynosi tutaj 94%. Równie wysoki procent użytkowników jest z przedziału 25-29 lat – 92%.  Korzystających z internetu w wieku 30-39 jest 86%,  w przedziale 40-49% – 73%, natomiast w wieku 50- 59 – 44%. W grupie 60+ z dobrodziejstw internetu korzysta 17% użytkowników.

fot. Gazeta.pl/AGORA SA

fot. Gazeta.pl/AGORA SA

Kolejnym elementem jest wykształcenie. Tutaj najczęściej z sieci korzystają osoby z wykształceniem wyższym – 81%, następnie z wykształceniem średnim – 68%, zawodowym – 57%, podstawowym – 23%. Równie istotna jest też płeć, chociaż tu nie mamy dużej rozbieżności. 61% kobiet i 62% mężczyzn jest użytkownikami internetu. W dalszym ciągu mamy jednak do czynienia z dużym odsetkiem osób nie korzystających z internetu lub tych, którzy zrezygnowali z jego korzystania. Tych pierwszych jest w Polsce 38%, zaś grupa ‘eks-użytkowników’ wynosi 4%.

Urządzeniem, które respondenci najczęściej wykorzystują do łączenia się z internetem jest laptop – 70% respondentów deklaruje jego posiadanie. Na drugim miejscu znajduje się komputer stacjonarny, którego w domu ma 57% ankietowanych. Trzecim najpopularniejszym urządzeniem jest smartfon, 31% użytkowników dysponuje nim. 13% ankietowanych posiada w domu smart TV, a 12 % tablet.

Rynek urządzeń mobilnych wciąż rośnie. Jak podkreśla Kamil Brzeziński, kierownik zespołu aplikacji mobilnych w Gazeta.pl, trendy wskazują, że dynamika sprzedaży urządzeń mobilnych jest w tej chwili nie do zatrzymania. – Wolimy korzystać z lżejszych urządzeń, które można zabrać ze sobą np. na kanapę, dlatego coraz więcej kupujemy laptopów (czy też miniaturowej odmiany, czyli netbooków) oraz tabletów – komentuje Brzeziński. – Bardzo charakterystyczne są godziny, w których korzystamy z tych urządzeń podłączonych do sieci (są to wieczory, weekendy albo pora lunchu). Coraz częściej występuje efekt tzw. second screen, czyli oglądając telewizję, korzystamy z tableta, smartfona czy przenośnego komputera. Spowodowane jest to rozwojem sieci społecznościowych oraz aplikacji umożliwiających śledzenie i komentowanie reakcji innych ludzi na to, co widzimy w programie telewizyjnym – podsumowuje przedstawiciel portalu Gazeta.pl.

Internet powoli zaczyna również górować nad innymi mediami. Średni czas korzystania z sieci to 15,7 h, telewizję oglądamy natomiast „jedynie” przez 13 godzin. Na kolejnym miejscu znalazło się radio z wynikiem 12,2 godz., natomiast prasę czytamy przez dwie i pół godziny.

fot. Gazeta.pl/AGORA SA

fot. Gazeta.pl/AGORA SA

fot. Gazeta.pl/AGORA SA

fot. Gazeta.pl/AGORA SA

fot. Gazeta.pl/AGORA SA

fot. Gazeta.pl/AGORA SA

Pełny raport dostępny jest w Gazeta.pl

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail