![Polacy w czołówce najczęściej czytających newsy Polacy w czołówce najczęściej czytających newsy](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F11%2Fpeople_laptop_RAD0024726.jpg.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Jak wynika z przeprowadzonego przez comScore Data Mine badania we wrześniu bieżącego roku około 338 milionów użytkowników sieci odwiedziło w danym miesiącu serwisy informacyjne. Najpopularniejsze witryny to Yahoo! ABC News Netwoks, Mail Online oraz BBC.
Najchętniej były one odwiedzane przez użytkowników z krajów skandynawskich, którzy zajmuję trzy pierwsze miejsca: Finlandia – 97%, Szwecja – 96%, Norwegia – 95,8%. Tuż za nimi uplasowały się takie kraje jak Irlandia i Turcja (95,7%) i wreszcie Polska (94,6%), co przy średniej europejskiej 80,2% daje stosunkowo wysoki wynik. Najmniej zainteresowania na 18 przebadanych krajów okazują Rosjanie (66,2%).
Polacy zatem chętnie sięgają po newsy oraz nowiny z kraju i ze świata. Zatem jak taką wiedzę przełożyć na działania marketingowe i wykorzystać w praktyce?
Czytać z zainteresowaniem
Jak możemy się domyślać, poziom czytelnictwa internetowego nie jest tak niski, jak poziom czytelnictwa książek, a w przypadku serwisu informacyjnych jest właściwie zasadniczo bardzo wysoki, to warto zatroszczyć się o tworzenie interesujących treści dla czytelników. Do dyspozycji mamy własne serwisy, blogi firmowe, ale także social media. Marketing treści (ang. content marketing) pozwala wiązać wartościowe i interesujące treści, zamieszczane w internecie z naszą firmą, przez co możemy liczyć na reklamę, zwiększenie świadomości marki i docelowo także zwiększenie sprzedaży naszych produktów.
Według przeprowadzonych badań przez Kapost and Eloqua marketing treści może być nawet o 31% tańszy niż płatne promowanie treści (np. za pomocą Google Adwors) w przypadku średnich przedsiębiorstw i pozwala zaoszczędzić 41% wydatków w przypadku dużych przedsiębiorstw przy takim samym wzroście leadów. Skoro zatem Polacy często przeglądają informacje ze świata, warto zadbać aby i o nas w nich pisano, i abyśmy sami dostarczali naszym potencjalnym klientom i mediom interesujących treści.