X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Listopad na Facebooku: Lewandowski na samym szczycie

Listopad na Facebooku: Lewandowski na samym szczyciefot. facebook.com/LewandowskiFanPage

reklama


Już przy okazji październikowych Fanpage Trends sugerowaliśmy, że zmiana lidera w rankingu popularności polskich fanpejdży wydaje się nieunikniona. Okazało się, że nie trzeba było długo czekać – w listopadzie oficjalny fan page Roberta Lewandowskiego wyprzedził stronę Serce i Rozum, stając się w ten sposób najpopularniejszym polskim profilem markowym na Facebooku.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Lewando-mania?

Naturalnie z tej okazji po raz kolejny wraca kwestia struktury demograficznej fanów piłkarza Borussi Dortmund – sporo z nich to użytkownicy spoza naszego kraju. Poza tym nie sposób pominąć faktu wspierania strony przez kampanię dużej marki. Czy jednak można z tego Lewandowskiemu czynić jakikolwiek zarzut?

Co ciekawe, z analiz Sotrendera wynika, iż przy obecnym tempie pozyskiwania nowych fanów strona Lewandowskiego do końca przyszłego roku zgromadziłaby ich aż 5,5 mln! W przypadku Serca i Rozumu oraz Playa wynik oscylowałby wokół 3 milionów.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Elitarne grono się powiększa

O sporym sukcesie mogą mówić właściciele dwóch innych popularnych fanpejdży, które w listopadzie przekroczyły granicę miliona fanów. Pierwsza z nich to strona Kamila Bednarka. Muzyk zgromadził na przestrzeni minionego miesiąca blisko 400 tysięcy nowych fanów, co wydatnie poprawiło jego pozycję w rankingach popularności (awans o 5 miejsc w ogólnym rankingu). Dodajmy, że cała kategoria “Muzyka” pozyskała w listopadzie milion nowych polubień, więc wynik Bednarka tym mocniej działa na wyobraźnię.

Drugi z obchodzących jubileusz fanpejdży to należąca do Danone strona Mały Głód. Oczywiście z tej okazji nie zabrakło okolicznościowych grafik.

fot. Facebook.com/maly.glodek

fot. Facebook.com/maly.glodek

Do jeszcze bardziej elitarnego grona dołączył Play, który w listopadzie zdobył dwumilionowego fana. To dopiero trzecia strona, której udało się osiągnąć taki wynik.

fot. Facebook.com/Play

fot. Facebook.com/Play

Kolejne zmiany w algorytmie…

Z analiz Sotrender płynie również wniosek, iż Facebook po raz kolejny “majstruje” przy algorytmie filtrowania treści. Efektem zmian ma być większa częstotliwość wyświetlania linków, a zwłaszcza tych, które wygenerują interakcje. Gorsze perspektywy rysują się z kolei przed memami, które “w oczach” Facebooka nie są szczególnie ciekawym rodzajem treści. Głównym celem wprowadzanych poprawek jest dalsze ulepszanie kontekstowości korzystania z Facebooka – odpowiednie treści mają w odpowiednim czasie trafić do odpowiednich odbiorców.

Przycisk “Lubię to!” nie do przeoczenia

Inną listopadową nowością było odświeżenie designu przycisków “Lubię to!” i “Udostępnij”. Nowoczesne logo na niebieskim tle zastąpiło dotychczasowy uniesiony kciuk w górę. Bez wątpienia jednym z celów było lepsze wyeksponowanie tych przycisków (które przecież znajdują się na tysiącach stron internetowych korzystających z wtyczek Facebooka), a to poprzez zastosowanie bardziej intensywnej kolorystyki. Pierwsze wrażenie jest takie, że cel został osiągnięty.

fot. developers.facebook.com

fot. developers.facebook.com

Oceń sposób prowadzenia strony

Wreszcie trzeba również wspomnieć o nowej funkcjonalności na fanpejdżach w postaci wprowadzenia systemu ocen. Do tej pory tę opcję znali wyłącznie mobilni facebookowicze, bo to właśnie w aplikacji mobilnej Facebooka można było wystawiać noty poszczególnym stronom (w 5-stopniowej skali). Wraz z oceną można pokusić się o krótkie uzasadnienie. Średnia wystawionych ocen jest wyświetlana w postaci liczby gwiazdek pod nazwą fan page’a. Jednakże póki co ten element widoczny jest tylko na niektórych stronach.

fot. Facebook.com/gdansk

fot. Facebook.com/gdansk

Co nowego w rankingach Fanpage Trends? Ciężko mówić o zaskoczeniach. Najbardziej angażującymi stronami są te prowadzone przez portale rozrywkowe (Kwejk i Demotywatory), natomiast najlepiej na polu działań customer service wypadają profile marek telekomunikacyjnych (Plus, Orange, nju mobile). Uwielbienie użytkowników dla wszelkiej maści konkursów również jest powszechnie znane, a kolejnym tego dowodem jest popularność używania hashtaga #konkurs.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Weekendy na “fejsie”: mniej postów, lepsze zaangażowanie

Dodajmy na koniec, że przedmiotem listopadowej analizy Sotrender Research Insight były dni publikacji postów przez administratorów fanpejdży. Nie jest zaskoczeniem, że najmniejszą aktywność wykazują w weekendy, w szczególności w niedziele. Mniej nie znaczy jednak gorzej, a wręcz przeciwnie – okazuje się, że to właśnie weekendowe wpisy osiągają najlepsze współczynniki zaangażowania. Łatwo wysnuć stąd wniosek, że posty publikowane w soboty i niedziele mają większą szansę na przebicie się przez facebookowy algorytm filtrowania treści i tym samym dotarcie do użytkowników. Cała analiza dostępna tutaj.

Pełna treść listopadowych Fanpage Trends dostępna tutaj. Na blogu Sotrender można natomiast zapoznać się z podsumowaniem najważniejszych facebookowych wydarzeń minionego miesiąca.

Reklama

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail