reklama
Jak poinformowano na oficjalnym blogu Facebooka, popularny przycisk kciuka w górę obecny na stronach internetowych i na samym portalu Facebook przejdzie w najbliższym czasie rewolucję. Według danych zgromadzonych przez portal Marka Zuckerberga obecnie przycisk ten wyświetlany jest ponad 22 miliardy razy dziennie na 7,5 milionach stron internetowych. Zmieni się także „Share”, który otrzyma nowy design, utrzymany w tym samym stylu, jak przycisk „Like”.
„f Lubię to” i „f Udostępnij”
Nowe przyciski w miejscu kciuka będą zawierać logo Facebooka, czyli popularne białe „f” na niebieskim tle. Prezentowana poniżej wersja to oczywiście angielski odpowiednik, jednak poza tłumaczeniem przycisk będzie wyglądał dokładnie tak:
Największy portal społecznościowy zdecydował się na tego typu zmiany, tłumacząc się potrzebą przystosowania designu Facebooka do ekranów z wysokimi rozdzielczościami, na których kciuk wypadał po prostu źle. Czy jednak wszystkim fanom spodoba się nowy wygląd przycisków, do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić i jednoznacznie kojarzyć je z portalem Marka Zuckerberga.
Facebook zapowiedział, że już część użytkowników korzysta z nowych przycisków. Spotkały się one z pozytywnym odbiorem, a sami twórcy serwisu informowali o planowanych zmianach na oficjalnym blogu. Zmiany mają również przynieść udogodnienia przede wszystkim w korzystaniu z przycisków na zewnętrznych stronach internetowych. Według twórców teraz wszystko powinno odbywać się bardziej intuicyjnie. W związku z tym zmiany zostaną sukcesywnie wprowadzane w najbliższych tygodniach.
Poniżej opublikowana przez Facebook przykładowa strona internetowa z użyciem nowych przycisków. Jak łatwo zauważyć, tworząc nowy projekt przycisków “Lubię to” i “Udostępnij”, Facebook mógł się wzorować na przyciskach innych portali społecznościowych, gdzie można zaobserwować identyczny układ: logo + napis.
- Adam Kania
- Daniel Jeleń Morzejko
- Grzegorz Miłkowski