X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jacy są użytkownicy Facebooka a jacy Twittera?

Jacy są użytkownicy Facebooka a jacy Twittera?fot. cambodia4kidsorg/CC/flickr

reklama


Jak czytamy w raportach przygotowanych przez Wirtualnemedia.pl na podstawie wyników badań Megapanelu PBI/Gemius (Twitter oraz Facebook) obu portalom w ostatnich 3 latach przybyło sporo użytkowników. Twitter okazuje się wyjątkowo popularny w Polsce, a Facebook ciągle umacnia pozycję lidera. W ciągu trzech lat zasięg portalu wzrósł o 42 proc. (do 15,73 mln odwiedzin, wliczając wizyty na publicznych fan page’ach).

Obecnie – według statystyk zebranych w listopadzie 2013 roku – dwie trzecie polskich użytkowników Twittera jest w młodym wieku (do 34 lat), prawie 30% posiada wyższe wykształcenie, a około 73% mieszka na terenach wiejskich oraz w małych i średnich miastach. Z kolei połowa Polaków odwiedzających Facebooka jest w wieku 15-34 lat, 59% ma wykształcenie średnie lub wyższe, a 36% jest ze wsi.

Jak zmieniała się demografia Facebooka?

Najliczniejszą grupę wiekową stanowią aktualnie 25-34 latkowie, a nie jak przed trzema laty 15-24 latkowie. Poza wzrostem ilości założonych kont przez osoby młode, warto zauważyć, że część użytkowników dorosła i automatycznie znalazła się w wyższej grupie wiekowej.

fot. wirtualnemedia.pl na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

Facebook odnotował też wyraźny wzrost użytkowników ze średnim wykształceniem i wyższym niż internautów posiadających niższy stopień edukacji. Zmiany te są też po części ugruntowane społecznie, gdyż coraz większa część społeczeństwa studiuje na wyższych uczelniach.

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

Facebook wyksztalcenie 2013

Najszybciej zwiększającą się grupą są mieszkańcy terenów wiejskich i małych miast do 20 tys. mieszkańców. W porównaniu do nich jedynie 27,6% użytkowników pochodzi z miast powyżej 200 tys.

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

Jak zmieniła się demografia Twittera?

Na Twitterze najliczniejszą grupę wiekową stanowią ludzie młodzi 25-34 lat. Jednak portal notuje też znaczny przyrost osób starszych. Wyjątkowo zaskakujący jest przyrost najstarszej grupy wiekowej, która podobnie jak na Facebook powiększa się stosunkowo szybko i regularnie.

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

Twitter wiek 2013

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

W kwestii edukacji największą grupę stanowią osoby ze średnim i wyższym wykształceniem. Przyrost ten wydaje się proporcjonalny do danych z poprzednich lat.

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

Twitter w przeciwieństwie do Facebooka posiada znacznie więcej użytkowników z terenów miejskich. Mieszkańcy wsi stanowią 27,28% wszystkich użytkowników Twittera.

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

fot. wirtualnemedia.pl/na podstawie badań Megapanel PBI/Gemius

Szczegółowe wyniki dostępne na stronie Wirtualnemedia.pl (Facebook) oraz tutaj (Twitter).

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail