X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

YouTubeTrends: Wardęga i inni vlogerzy odstawiają konkurencję

YouTubeTrends: Wardęga i inni vlogerzy odstawiają konkurencjęfot. Jonas B/ cc/flickr.com

reklama


Ubiegły miesiąc przyniósł nie lada gratkę polskim miłośnikom mediów społecznościowych. Sotrender, firma doskonale znana nie tylko ze swojej oferty handlowej, ale również z bardzo obszernych comiesięcznych raportów na temat polskiego Facebooka, opublikowała pierwszy raport dotyczący funkcjonowania na naszym rynku giganta w dziedzinie online wideo – YouTube.

YouTubeTrends to w prostej linii powielenie koncepcji przyświecającej analogicznym raportom na temat Facebooka. W chwili obecnej, co zrozumiałe, publikacja nie jest tak obszerna, jak te dotyczące „fejsa”.

Najlepsi mają ponad milion subskrybentów

Co przynoszą lutowe YouTubeTrends? Przede wszystkim nową kategorię poddaną analizie – Prasę. Kanałem o największej liczbie subskrybentów w tej branży jest AleHistoria (16 tys.). Nieco ponad 2 tys. mniej subskrybentów zgromadził kanał magazynu Auto Świat, a podium zamyka Tygodnik NIE. Ostatni z wymienionych kanałów opublikował za to w lutym filmik z największą liczbą wyświetleń w całej branży prasowej. Widać na nim Jerzego Urbana, który… zresztą, przekonajcie się sami.

Jeśli chodzi o ranking popularności grupujący wszystkie kanały, podium okupują jedyne kanały, którym udało się zgromadzić ponad milion „subów”. Liderem jest znany internetowy showman Sylwester Adam Wardęga, wyprzedzając AbstrachujeTV oraz Niekrytego Krytyka. Warto jednak zaznaczyć, że dynamiczny wzrost liczby fanów notują tylko dwa pierwsze wymienione kanały. Niekryty Krytyk rozwija się w znacznie spokojniejszym tempie.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Wardęga niekwestionowanym królem polskiego YouTube

Prowadzenie w rankingu najpopularniejszych kanałów to nie jedyny sukces Wardęgi – jego filmiki wygenerowały w lutym największą łączną liczbę wyświetleń, a jeden z nich, zatytułowany Cookie Phone vs Police, był najchętniej oglądanym filmikiem minionego miesiąca spośród tych, które opublikowano właśnie w lutym.

Globalnym liderem był opublikowany jeszcze w grudniu teledysk Igora Herbuta do utworu Wkręceni – nie ufaj mi, a filmik Wardęgi uplasował się na 2. miejscu.

Skąd bierze się popularność Wardęgi? Bez wątpienia z zapotrzebowania na tego typu treści w internecie. Dość wspomnieć o znanym na całym świecie francuskim komiku Rémim Gaillardzie, który jest prawdopodobnie największą inspiracją polskiego showmana. Popularność filmików publikowanych przez obu panów pokazuje, że taka kreatywność, wyłamująca się z powszechnie przyjętych konwencji, a niejednokrotnie wręcz balansująca na granicy prawa, jest zawsze w cenie.

YouTube vlogerami stoi

Które kategorie tematyczne obfitują w najpopularniejsze kanały? Jedną z nich jest “Muzyka”, gdzie trzy czołowe zgromadziły ponad 700-800 tysięcy subskrybentów.

Jeszcze większą popularnością cieszą się vlogi zaliczone do kategorii “Gry”. W czołowej „7” każdy kanał zgromadził co najmniej pół miliona subskrybentów, a dwóm udało się pokonać granicę 800 tys. Jeśli zestawić te dane z faktem, że 3 najpopularniejsze kanały polskiego YouTube również klasyfikowane są jako vlogi (w kategorii “Rozrywka”), przekonamy się, że to właśnie vlogerzy tworzą siłę serwisu w naszym kraju.

Więcej informacji na blogu Sotrender. Firma zapowiada, że w przyszłym miesiącu możemy spodziewać się kolejnych nowych kategorii tematycznych, co powiększy grono kanałów będących przedmiotem analizy.

Pełne lutowe YouTubeTrends dostępne tutaj.

  • Lukasz Dybalski

    Chciałbym doczekać bardziej pogłębionego analitycznie tekstu na temat trendów w polskim YT. Autor i cała branża skupiają się na tzw. subach, ale to nie one będą wkrótce “kartą przetargową” dla marketerów chcących ulokować swoje budżety. Co z tego, że Wardęga ma 1,5 mln “subów”, jak to w większości młodzi internauci, czyli grupa, która w portfelu ma niewiele. Bo internauci chcą takich “kreatywnych” twórców? Cóż, i tak, i nie. YT to wciąż filmowy tabloid, ale są perełki w zestawieniu SoTrender, jak choćby treści dla dzieci.

  • marta

    Nie jestem pewna, czy Wardega i Abstrachuje oglądani są w ogromnej części przez dzieciaków – tematy raczej dla 25-30, ale nie wydaje mi się, prawdę mówiąc, że ci zupełnie młodzi to zły trop… Oni już inaczej patrzą na reklamy w TV czy nawet banery. Dla nich trzeba już konkretniej pomyśleć i współpracę ułożyć

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail