reklama
YouTube obok Facebooka dociera do największej liczby osób, dlatego żaden poważny marketingowiec nie ignoruje jego potencjału. Obecnie polskie kanały takie jak: SA Wardęga, AbstrachujeTV czy Niekryty Krytyk mają już powyżej miliona subskrybentów. Podobnie jak na Facebooku dominują profile o tematyce raczej rozrywkowej. Największy polski kanał YouTube SA Wardęga może pochwalić się gronem 1,2 mln subskrybentów.
Według badania Sotrender miniony miesiąc należał zdecydowanie do Nataszy Urbańskiej i jej nowego teledysku do piosenki „Rolowanie”, który wyświetlono prawie 2,4 mln razy. Drugie miejsce w ilości wyświetleń zajęła relacja z Kijowa Bartłomieja Maślankiewicza opublikowana przez Portal Telewizja Republika, która pojawiła się w sieci w drugiej połowie stycznia, a do końca miesiąca zdobyła niemal 2 mln wyświetleń. Trzecie miejsce zajęło wideo pt. „Rodzaje ludzi na domówce” z kanału AbstrachujeTV, obejrzany prawie 1,8 mln razy.
W zestawieniu znajdziemy także odwołanie do najpopularniejszych materiałów zamieszczonych do 31 stycznia. Tu niepodzielnie króluje hit grupy Weekend. Oficjalny teledysk „Ona tańczy dla mnie” miał 77,7 mln wyświetleń w styczniu bieżącego roku. Drugie miejsce zajął klip „My Słowianie” Donata i Cleo (36,4 mln), a trzecie – GrubSon „Na szczycie” z 2009 roku (31,8 mln).
Najwięksi, najwięcej, najbardziej
Jak łatwo zauważyć w powyższym zestawieniu dominują kanały rozrywkowe. Te będą zajmować także najwyższe pozycje w klasyfikacji wszystkich kanałów. Największymi kanałami polskimi (stan na styczeń 2014 roku) były SA Wardega, AbstrachujeTV i Niekryty Krytyk. Najwięcej odsłon swoich wideo osiągnęły kanały PROSTOtv, MyMusicGroup oraz tvnpl. Z kolei największą liczbę odsłon w przeliczeniu na subskrybenta osiągnęły kanały gazetapl, Parlophone Music Poland i MyMusicGroup.
Najwięcej komentarzy zebrały wideo kanałów Blowek, Polski Pingwin oraz reZigiusz. Najbardziej lubiane były wideo kanały: Niekryty Krytyk, UrbanRecTv i Blowek. Wśród tematyki, którą przeglądamy na YouTubie dominuje muzyka, śmieszne, wielotematyczne i rozrywka.
Sotrender przygotował też szczegółową analizę w poszczególnych grupach o tematyce: bankowej, kosmetycznej, muzycznej, samochodowej, technologicznej, telekomunikacyjnej, żywnościowej a także poświęconej vlogom w pięciu kategoriach: edukacyjne, dedykowane grom, rozrywce, modzie/urodzie oraz stylowi życia. Całość raportu można znaleźć TUTAJ.