reklama
Facebook Business Manager ma w założeniu ułatwiać przedsiębiorcom zarządzanie wieloma fan page’ami i kampaniami, stanowiąc w ten sposób niejako facebookową odpowiedź na prężnie rozwijający się rynek tego typu aplikacji tworzonych przez podmioty zewnętrzne.
Nie wszyscy będą szczęśliwi
Oczywiście plany Facebooka spotkały się z niezadowoleniem producentów tego typu oprogramowania, spośród których wielu współpracuje z serwisem w ramach programu Preferred Marketing Developer (PMD). Mowa tu o takich firmach, jak Buddy Media, Vitrue czy Wildfire.
Testy Business Managera rozpoczęto na początku marca, udostępniając ją wybranej grupie klientów. Teraz przyszedł czas na upowszechnienie nowej usługi wśród wszystkich reklamodawców. Na pierwszy ogień pójdą reklamodawcy w Stanach Zjednoczonych, natomiast w pozostałych krajach aplikacja pojawi się w przeciągu kilku najbliższych tygodni.
Ułatwienia dla dużych
Oczywiście targetem aplikacji w pierwszej kolejności powinny być duże firmy, posiadające w swoim portfolio co najmniej kilka marek i odpowiadających im fanpejdży. Co istotne, aplikacja ma być darmowa.
Facebook podkreśla, że Business Manager jest narzędziem, które integruje wszystkie działania reklamowe danej marki, ułatwiając w ten sposób marketerom prowadzenie promocji w serwisie. Co ważne, działanie usługi ma być przy tym niezwykle proste – czasem wystarczy jedno kliknięcie.
Pracownicy marki
W przypadku przedstawicieli marek, usługa pokaże korzystającemu:
- Wszystkie profile, konta reklamowe i aplikacje zwiÄ…zane z danym brandem;
- Wszystkie osoby z zespołu, które mają dostęp do określonych informacji;
- Zewnętrznych partnerów (np. agencje czy firmy posiadające status Preferred Marketing Developer), mających dostęp do stron, kont reklamowych czy aplikacji jego marki.
Podmioty zewnętrzne
W przypadku pracowników agencji czy firm o statusie PMD usługa pokaże wszystkie profile, konta reklamowe i aplikacje, do których dana agencja czy firma uzyskała dostęp od klienta, a także pozostałe osoby z agencji dysponujące identycznymi uprawnieniami.
Co jeszcze? Z poziomu aplikacji będzie można dodawać i usuwać konta reklamowe danej marki.
Ponadto odpowiednie osoby będą mogły nadawać (i odbierać!) uprawnienia dostępu do profili czy kont reklamowych marki dla innych osób z zespołu, jak również dla pracowników agencji czy firm PMD.
Facebook poinformował również, że Business Manager umożliwia użytkownikom oddzielenie kontaktów prywatnych i zawodowych. Nadanie uprawnień danej osobie nie wiąże się z koniecznością uprzedniego dodania jej do znajomych.
Więcej informacji na temat Facebooka Business Managera tutaj.