X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Sieci handlowe walczą zaciekle również na Facebooku. Kto wygrywa?

Sieci handlowe walczą zaciekle również na Facebooku. Kto wygrywa?

reklama


Analitycy Socialbakers przeprowadzili badania dotyczące obecności na Facebooku sieci handlowych. Pod lupę wzięto cały rynek europejski. Autorzy badania sprawdzali popularność profili poszczególnych sieci, wynegerowane zaangażowanie (mierzone liczbą interakcji), a także pracochłonność działań z zakresu obsługi klienta. Analiza objęła okres od 1 lipca 2013 r. do 28 lutego 2014 r.

Lidl społecznościowym hegemonem wśród sieci handlowych

Wyniki badania jasno pokazują, która sieć zasługuje na miano najbardziej społecznościowej. Tytuł ten przypada w tym momencie Lidlowi (w tekście umieszczamy linki do polskich profili analizowanych sieci). Niemiecka sieć dyskontów przewodzi stawce nie tylko pod względem popularności, ale w dodatku treści opublikowane na należących do niej fanpejdżach wygenerowały największą liczbę interakcji, a administratorzy profili Lidla odpowiedzieli na największą liczbę zapytań od facebookowiczów.

Jeśli chodzi o łączną liczbę fanów, Lidl wyprzedził w rankingu francuskiego Carrefoura oraz brytyjskie Tesco. Przewaga lidera nad wiceliderem wynosi blisko 4 mln, czyli blisko 40% łącznej liczby fanów zgromadzonej przez europejskie fanpejdże Lidla. Z kolei dotychczasowy dorobek zgromadzony przez Tesco i resztę stawki jest już ponad 2-krotnie mniejszy niż Lidla, co obrazuje wielką przewagę niemiecniego koncernu.

Dominacja klasycznych super- i hipermarketów

Odnotujmy obecność w czołówce również sieci specjalistycznych, jak Decathlon i Media-Markt. Przeważają jednak klasyczne supermarkety i hipermarkety, bowiem oprócz wspomnianej wyżej prowadzącej trójki, w czołówce uplasowały się niemieckie ALDI, brytyjskie ASDA i Sainsbury’s oraz holenderski SPAR.

Przewaga Lidla w zestawieniu sieci, których treści zgromadziły najwięcej interakcji jest już wyraźnie niższa niż w przypadku rankingu popularności. Łączna liczba lajków, komentarzy i udostępnień treści opublikowanych na profilach Lidla wyniosła w analizowanym okresie 4,3 mln i była wyższa o 950 tys. niż drugiej w rankingu sieci ASDA. Podium uzupełnia ALDI.

Nie tylko Lidl – Tesco również mocno zapracowane

W rankingu responsywności, mierzonej łączną liczbą odpowiedzi jakich udzielono facebookowiczom, bardzo wyraźna jest dominacja Lidla i Tesco. Podczas gdy administratorzy profili należących do tych sieci odpowiedzieli w analizowanym okresie na, odpowiednio, 13,6 oraz 12,6 tys. pytań, tak w przypadku 3. W zestawieniu ALDI było to ok. 2,5-krotnie mniej odpowiedzi (5,5 tys.).

Poniżej infografika przygotowana przez Socialbakers.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

  • Lila

    Profil Lidla i Tesco są prowadzone w naprawdę fajny sposób, natomiast profil Carrefour w ogóle mnie nie przekonuje. Wydaje mi się jakby autorom brakowało na niego pomysłu.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail