reklama
Analitycy Socialbakers przeprowadzili badania dotyczące obecności na Facebooku sieci handlowych. Pod lupę wzięto cały rynek europejski. Autorzy badania sprawdzali popularność profili poszczególnych sieci, wynegerowane zaangażowanie (mierzone liczbą interakcji), a także pracochłonność działań z zakresu obsługi klienta. Analiza objęła okres od 1 lipca 2013 r. do 28 lutego 2014 r.
Lidl społecznościowym hegemonem wśród sieci handlowych
Wyniki badania jasno pokazują, która sieć zasługuje na miano najbardziej społecznościowej. Tytuł ten przypada w tym momencie Lidlowi (w tekście umieszczamy linki do polskich profili analizowanych sieci). Niemiecka sieć dyskontów przewodzi stawce nie tylko pod względem popularności, ale w dodatku treści opublikowane na należących do niej fanpejdżach wygenerowały największą liczbę interakcji, a administratorzy profili Lidla odpowiedzieli na największą liczbę zapytań od facebookowiczów.
Jeśli chodzi o łączną liczbę fanów, Lidl wyprzedził w rankingu francuskiego Carrefoura oraz brytyjskie Tesco. Przewaga lidera nad wiceliderem wynosi blisko 4 mln, czyli blisko 40% łącznej liczby fanów zgromadzonej przez europejskie fanpejdże Lidla. Z kolei dotychczasowy dorobek zgromadzony przez Tesco i resztę stawki jest już ponad 2-krotnie mniejszy niż Lidla, co obrazuje wielką przewagę niemiecniego koncernu.
Dominacja klasycznych super- i hipermarketów
Odnotujmy obecność w czołówce również sieci specjalistycznych, jak Decathlon i Media-Markt. Przeważają jednak klasyczne supermarkety i hipermarkety, bowiem oprócz wspomnianej wyżej prowadzącej trójki, w czołówce uplasowały się niemieckie ALDI, brytyjskie ASDA i Sainsbury’s oraz holenderski SPAR.
Przewaga Lidla w zestawieniu sieci, których treści zgromadziły najwięcej interakcji jest już wyraźnie niższa niż w przypadku rankingu popularności. Łączna liczba lajków, komentarzy i udostępnień treści opublikowanych na profilach Lidla wyniosła w analizowanym okresie 4,3 mln i była wyższa o 950 tys. niż drugiej w rankingu sieci ASDA. Podium uzupełnia ALDI.
Nie tylko Lidl – Tesco również mocno zapracowane
W rankingu responsywności, mierzonej łączną liczbą odpowiedzi jakich udzielono facebookowiczom, bardzo wyraźna jest dominacja Lidla i Tesco. Podczas gdy administratorzy profili należących do tych sieci odpowiedzieli w analizowanym okresie na, odpowiednio, 13,6 oraz 12,6 tys. pytań, tak w przypadku 3. W zestawieniu ALDI było to ok. 2,5-krotnie mniej odpowiedzi (5,5 tys.).
Poniżej infografika przygotowana przez Socialbakers.
- Lila