reklama
Co się wyświetla, a co angażuje?
Czerwcowa edycja Fanpage Trends to również kolejna odsłona analizy Sotrender Research Insight. Po raz kolejny pod lupę wzięto wpływ zmian w facebookowym algorytmie filtrowania treści na zasięg i zaangażowanie generowane przez poszczególne typy wpisów. Analizie poddano 12 tysięcy postów opublikowanych w czerwcu na 300 polskich profilach, z których każdy liczył co najmniej tysiąc fanów.
Jakie wnioski płyną z analizy? Z punktu widzenia zasięgu organicznego (ściślej mówiąc, organiczny sensu stricto oraz wirusowy), najefektywniejsze były statusy tekstowe, bowiem docierały do liczby użytkowników odpowiadającej blisko 20% ogólnej liczby fanów. Nieco słabiej pod tym względem wypadły wpisy zawierające linki, natomiast najsłabiej – posty ze zdjęciami.
Zupełnie inaczej prezentowały się statystyki w przypadku płatnego zasięgu, bowiem pod tym względem to właśnie zdjęcia wypadły zdecydowanie najlepiej, a statusy tekstowe – najgorzej. Nieźle wypadły również sponsorowane posty wideo. Cóż to oznacza? Być może to, że administratorzy dużo chętniej decydują się na promowanie wpisów ze zdjęciami. Jest to tym bardziej możliwe, że…
Zdjęcia to najbardziej angażujące posty na Facebooku
Różnica między poziomem zaangażowania generowanego przez posty opatrzone obrazkiem czy fotografią, a pozostałymi typami wpisów jest bardzo duża. W przypadku zdjęć, statystycznie dwóch na stu użytkowników, którym wyświetlony został taki post, wykonało jakąkolwiek aktywność. Pozostałe typy postów zanotowały 4-krotnie słabszy wynik. Nie dziwi zatem, że zdjęcia mocno zyskują dzięki płatnemu zasięgowi.
Poza tym, warto zauważyć, że zdjęcia niezmiennie pozostają najchętniej publikowanymi treściami na facebookowych profilach. Spośród wszystkich 12 tysięcy wpisów przeanalizowanych w ramach czerwcowego Sotrender Research Insight, aż 40% stanowiły właśnie różnej maści wpisy obrazkowe.
Pages: 1 2