X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Turystyka na polskim Facebooku: najgoręcej latem i… zimą

Turystyka na polskim Facebooku: najgoręcej latem i… zimą

reklama


Firma NapoleonCat, specjalizująca się w tworzeniu narzędzi do monitoringu mediów społecznościowych, opracowała raport „#Travelbook 2014. Polska turystyka na Facebooku”. Publikacja to największe na polskim rynku kompendium wiedzy o preferencjach turystycznych polskich użytkowników social media, jak również działalności marek obecnych na tym rynku, w szczególności biur podróży.

Branża rośnie wolno

Na potrzeby raportu przeanalizowano blisko 3 tys. profili hoteli, 1,9 tys. profili biur podróży, 802 profile placówek muzealnych, 180 profile hosteli oraz 168 profili lotnisk. Z raportu wynika, że polska branża turystyczna na Facebooku rośnie dosyć wolno – w przypadku profili biur podróży, w okresie od maja 2013 do maja 2014 było to średnio 2,5% miesięcznie. Ponadto większość profili jest stosunkowo niewielka, licząc co najwyżej 1000 fanów. Warto również zwrócić uwagę na zjawisko antyreklamy – część fanpejdży z branży turystycznej to nieaktualne profile założone po to, by napiętnować np. któreś z biur podróży.

Piątka najpopularniejszych polskich profili związanych z branżą turystyczną to: Kocham wakacje!, Visit Norway, jachcenawakacje.pl, Tanie Loty i Fly4free: tanie latanie podróże turystyka. Jak widać najpopularniejsze są strony traktujące ogólnie o turystyce i podróżach. Jeśli chodzi o poszczególne kategorie: wśród biur podróży przewodzi eSKY.pl – Internetowe Centrum Podróży, najpopularniejszym hotelem jest Polonia Palace Hotel, natomiast wśród porównywarek cenowych wspomniane wyżej Tanie Loty i Fly4free.

Sezon na dyskusje

Kiedy Polacy najchętniej dyskutują o biurach podróży i ich ofertach? Nie ma tu raczej mowy o zaskoczeniu, bowiem „najgorętszymi” okresami pod tym względem na początki sezonów urlopowych – letniego i zimowego. Niemniej jednak, na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy zauważalny jest spadek zaangażowania we wszystkich miesiącach, a to z uwagi na ciągłe modyfikacje w facebookowym algorytmie filtrowania treści.

fot. NapoleonCat

fot. NapoleonCat

Najwięcej postów publikowanych na profilach biur podróży pojawia się w okolicach godziny 10 i 11, natomiast największe zaangażowanie generują te publikowane nieco później, ok. 14.

fot. NapoleonCat

fot. NapoleonCat

Polacy podróżniczymi tradycjonalistami?

Najpopularniejszymi kierunkami, patrząc po preferencjach polskich facebookowiczów, są państwa europejskie (Włochy, Francja, Hiszpania), natomiast wśród krajów afrykańskich najczęściej przewijały się Egipt i Tunezja, jednak zainteresowanie tymi państwami jest dużo mniejsze niż ich europejskimi odpowiednikami.

fot. NapoleonCat

fot. NapoleonCat

Blogi podróżnicze wiarygodnością stoją

Osobna wzmianka należy się blogom podróżniczym, których autorzy często mają niemały wpływ na preferencje turystyczna facebookowiczów. W tej kategorii najwięcej fanów na Facebooku zgromadził profil Gdziewyjechac.pl – Wędrowne Motyle. Co raport mówi o blogach? Przede wszystkim podkreślono, że wielkim atutem blogerów podróżniczych jest ich wiarygodność, opisują wszak miejsca, które sami odwiedzili. Ponadto mają dużo bardziej „ludzką”, autentyczną twarz niż nawet najlepsze biuro podróży. To w połączeniu z bogatą wiedzą o podróżowaniu i możliwością bezpośredniego kontaktu z nimi (np. w celu zadania dodatkowych pytań czy rozwiania wątpliwości) sprawia, że współpraca z nimi jest bardzo atrakcyjna z punktu widzenia marek z branży turystycznej.

Pełen raport #Travelbook2014 dostępny na stronach NapoleonCat.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail