reklama
Serwis Shareablee specjalizujący w analizie i monitorowaniu platform społecznościowych udostępnił statystyki dotyczące Instagrama w Stanach Zjednoczonych. W drugim kwartale tego roku Facebook zanotował skok w ilości tzw. „brand posts” o 22 procent w skali roku, podczas gdy Instagram odniósł aż 49% wzrost. Ilość interakcji również jest zdumiewająca. Znacznie bardziej znany i dłużej funkcjonujący Facebook odnotował 6 miliardów interakcji (polubienia, komentarze, udostępnienia) w zakresie stron firmowych, podczas gdy Instagram aż 3,4 miliarda. Ten drugi jednak w przeliczeniu na ilość akcji wykonanych w ramach jednego posta zdecydowanie przeważa. Na Instagramie było to średnio 6 932 akcje, podczas gdy w przypadku Facebooka 2 396.
Aktywność marek na Instagramie wzrasta znacznie szybciej niż na Facebooku. Ale co szczególnie przykuwa uwagę, to fakt, że ten pierwszy angażuje użytkowników trzy razy bardziej niż drugi. Zatem w Stanach Zjednoczonych tendencja jest wyraźnie na korzyść Instagrama, który dodajmy przecież, że został wykupiony przez Facebooka w 2012 roku.
W Polsce Instagram jeszcze niszowy, ale widać wzrost popularności
W kwietniu br. Instagram w Polsce odnotował rekordowy wynik w liczbie odwiedzających go użytkowników. Ponad 2 miliony Polaków (2,12 mln donosi Megapanel), pośród których przeważają kobiety, młodzi i ludzie z miast. Rok wcześniej serwis notował 974 tys. użytkowników, widać więc wyraźny skok w ilości użytkowników. Komunikacja marek na Instagramie też staje się coraz bardziej popularna. Z treści reklamowych na tym portalu społecznościowym korzysta coraz więcej firm, a i w Polsce podobnie jak w przypadku zagranicy spotykają się one z większym bądź rzadziej – mniejszym zaangażowaniem użytkowników.