X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jacy są użytkownicy GoldenLine i LinkedIn?

Jacy są użytkownicy GoldenLine i LinkedIn?fot. © fotogestoeber - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Na GoldenLine przeważają młodzi ludzie w wieku 25-34 lat, z wykształceniem wyższym, zamieszkujący głównie na wsi lub w dużym mieście (ponad 500 tys.). Wśród użytkowników przeważają kobiety.

Na LinkedIn podobnie. Większość stanowią internauci w wieku 25-34 lat z wykształceniem wyższym, w przeważającej części jednak z terenów miejskich, w tym najwięcej z miast powyżej 500 tys. mieszkańców. Tutaj różnica dotycząca płci użytkowników jest mnie widoczna, chociaż niewielką przewagę mają panie.

Tak w skrócie można podsumować wnioski płynące z analizy danych udostępnionych przez Megapanel PBI/Gemius i opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Spróbujmy więc przygotować podsumowanie na podstawie przedstawionych danych statystycznych.

Szukają pracy i sprawdzają zarobki

W serwisach społecznościowych GoldenLine i LinkedIn przeważają głównie osoby w wieku 25-34 lata z wyższym wykształceniem. Te dane nie zaskakują, gdyż większość młodych ludzi właśnie wówczas z dyplomem w ręku zaczyna aktywnie szukać pracy lub ewentualnie zmieniać dotychczasowe stanowisko bądź branżę. Jeżeli przyjrzymy się innym grupom wiekowym, to można zauważyć, że GoldenLine ma stosunkowo więcej użytkowników w wieku 15-24 lat, natomiast LinkedIn przyciąga więcej osób w wieku powyżej 45 lat.

wiek_uzytkownikow_goldenline_megapanel

fot. Megapanel PBI/Gemius i Wirtualnemedia.pl

fot. Megapanel PBI/Gemius i Wirtualnemedia.pl

fot. Megapanel PBI/Gemius i Wirtualnemedia.pl

Na GoldenLine znajdziemy też więcej użytkowników z obszarów wiejskich i mniejszych miejscowości, podczas gdy w konkurencyjnym serwisie przeważają internauci z dużych miast. Coraz więcej pracodawców decyduje się na utworzenie swojego profilu w jednym lub obu portalach, warto więc orientować się, do jakich grup społecznych docieramy w ten sposób.

Rośnie również popularność dodatkowych narzędzi tych portali. Na przykład porównywarka zarobków serwisu GoldenLine.pl w ciągu pierwszego miesiąca została użyta niej ponad 61 tysięcy razy. Funkcja “Zarobki” pozwala osobom zarejestrowanym na GoldenLine.pl porównać swoje wynagrodzenie. Raport generowany po wypełnieniu formularza wskazuje, czy płaca otrzymywana na danym stanowisku jest adekwatna do posiadanych umiejętności na podstawie porównania do innych zgłoszeń. Podobne narzędzie uruchomił też serwis Pracuj.pl, o czym pisaliśmy tutaj.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail