reklama
Facebook rzucił rękawicę spółce Google, która do tej pory zdominowała rynek reklamowy w internecie. Jak ujawnił dziennik „The Wall Street Journal”, zespół Facebooka przygotowuje się do zaprezentowania swojej najnowszej sieci reklamowej już w przyszłym tygodniu. Nowa platforma ma pomóc lepiej dopasowywać reklamę do odbiorców oraz efektywniej mierzyć wyniki przeprowadzonych kampanii. Co najważniejsze sieć ma dawać możliwości reklamy nie tylko na Facebooku, ale także na zewnętrznych stronach internetowych poprzez wykorzystanie facebookowego ID.
Co nowego wniesie platforma?
Przede wszystkim nowa sieć reklamowa Facebooka ma zwiększyć zasięg reklamowy o zewnętrze źródła. Wszystko to dzięki przetwarzaniu ogromnej ilości danych, w posiadaniu których jest Facebook oraz zamianie facebookowego ID w nowy plik cookie.
Jak pisze Greg Sterling dla portalu Marketing Land ulepszenie platformy pozwoli na przykład na śledzenie, gdzie klient dowiedział się o produkcie, jeżeli dokona zakupu na innej stronie lub w sklepie detalicznym. Oczywiście taka opcja będzie dostępna jedynie w przypadku udostępnienia e-maila, który odpowiadać będzie temu przypisanemu do profilu na Facebooku. W rzeczywistości autor przestrzega też, że może wywołać to falę krytyki wobec śledzenia naszych ruchów w internecie. Ilekroć bowiem internauta skorzysta z Facebooka lub wtyczek jego poczynania w sieci będą rejestrowane, na szczęście anonimowo.
Docelowo nowy system, bazujący na Atlasie ma poprawić także monetyzację reklam facebookowych. Reklamodawcy mieliby uzyskać informacje, które strony użytkownicy mediów społecznościowych odwiedzają i które reklamy są dla nich najatrakcyjniejsze. Ponadto, jak wspominaliśmy, Atlas ma być konkurencją dla reklam Google.