X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Wrześniowe trendy na Facebooku: siatkomania i… Kwiatkomania

Wrześniowe trendy na Facebooku: siatkomania i… Kwiatkomaniafot. © ramonespelt - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Najświeższe Fanpage Trends od Sotender pokazują, że wrzesień był wyjątkowo obfity jeśli chodzi o nowe polubienia fanpejdży. Naliczono ich ponad 11,2 mln, czyli o ponad 1,5 mln więcej niż w sierpniu. Gdzie szukać przyczyn tendencji wzrostowej? Zapewne sprzyjał jej koniec sezonu urlopowego, który jednocześnie wiąże się z wprowadzeniem przez stacje telewizyjne nowych ramówek. Na to zjawisko zwracają uwagę twórcy raportu, wskazując również na gorączkę związaną ze zdobyciem tytułów mistrzów świata przez polskich siatkarzy, a także kolarza Michała Kwiatkowskiego.

Sukces siatkarzy dźwignią dla kilku profili…

Sukces polskich siatkarzy wywindował fan page Polska Siatkówka aż na 5. miejsce w rankingu profili sportowych, które we wrześniu zaangażowały największą liczbę użytkowników. Osiągnięty wynik to ponad 121 tys. użytkowników, czyli niewiele mniej niż połowa obecnej liczby fanów tego profilu. Pod tym względem jeszcze lepiej wypadły fanpejdże Sport.pl (dział sportowy Gazety Wyborczej) z wynikiem 234 tys. zaangażowanych użytkowników (68% liczby fanów) oraz Onet Sport (178 tys. użytkowników, 55%).

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Dodajmy, że fan page Polska Siatkówka odnotował sukces również w innej statystyce – we wrześniu przybyło mu 115 tys. nowych fanów (wzrost aż o 66% w stosunku do stanu na koniec sierpnia), co było drugim najlepszym wynikiem. Bezkonkurencyjny okazał się bezapelacyjny lider września na YouTube, SA Wardęga. Jego wynik to aż 324 tysiące nowych polubień. Profil Wardęgi zanotował również drugą największą liczbę zaangażowanych użytkowników w ubiegłym miesiącu (248 tys.).

Jeśli chodzi o inne przykłady siatkarskich sukcesów, warto odnotować olbrzymie zaangażowanie na profilu jednego z naszych mistrzów świata, Andrzeja Wrony. Liczba użytkowników, którzy weszli w interakcję z treściami publikowanymi na fan page’u siatkarza przewyższyła znacznie liczbę fanów, a uzyskany wynik (144%) był najlepszy spośród wszystkich profili komercyjnych. Gorąco było również na profilu siatkarskiego wicemistrza Polski Asseco Resovii Rzeszów.

…i dla hashtaga

Podobnie jak w przypadku Twittera, również na Facebooku wielką popularnością cieszył się hashtag związany z siatkarskimi mistrzostwami świata. Tag #fivbmenswch był drugim najczęściej używanym (aż 581 wzmianek) we wrześniu. Tradycyjnie najczęściej umieszczano we wpisach hashtaga #konkurs (680 wzmianek).

Kwiatkomania?

Innym wielkim wygranym września jest kolarski mistrz świata w wyścigu ze startu wspólnego – Michał Kwiatkowski. Polak nie dał rywalom szans w hiszpańskiej Ponferradzie, a jego sukces bardzo szybko znalazł odbicie również na Facebooku. Wprawdzie fan page Kwiatkowskiego pod względem liczby fanów wyraźnie ustępuje póki co tym znajdującym się w czołowej „15”, ale wielkie poruszenie jakie wywołała jego wspaniała jazda pozwoliło profilowi znaleźć się w rankingu tych stron, które zaangażowały największą liczbę użytkowników. We wrześniu było ich ponad 60 tys. (58% łącznej liczby fanów), dzięki czemu profil awansował w zestawieniu o 33 pozycje, plasując się ostatecznie na miejscu 14-stym.

Facebookowicze czekali na nowe edycje popularnych programów

Twórcy Fanpage Trends zwracają również uwagę na skok popularności programów telewizyjnych na Facebooku. Cała kategoria awansowała o 2 pozycje w ogólnym rankingu popularności poszczególnych branż i obecnie zajmuje 7. pozycję. Konta profili zaliczonych do tej kategorii powiększyły się o prawie 0,5 mln nowych fanów. Najlepiej pod tym względem wypadły jednak fanpejdże muzyczne oraz profile blogów, którym przybyło w minionym miesiącu ponad milion nowych fanów.

Jeśli o programach telewizyjnych mowa, trzeba odnotować spory wzrost zaangażowania na profilach znanych programów telewizyjnych: Top Model, Mam Talent, Twoja Twarz Brzmi Znajomo czy Dancing With The Stars. Taniec z Gwiazdami. To oczywiście efekt startu nowych edycji tychże.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Z wrześniowymi Fanpage Trends można zapoznać się w tym miejscu, na blogu Sotrender krótkie podsumowanie wraz z wyszczególnieniem nowości produktowych firmy. O wrześniowej edycji Sotrender Research Insight przeczytacie natomiast tutaj.

Poniżej wrześniowa infografika od Sotrender.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail