reklama
Według badań Megapanel PBI/Gemius z lipca 2013 roku w ciągu miesiąca YouTube przyciągnął w Polsce 13,8 mln użytkowników. Przez rok wynik wzrósł do 16 mln, a dla wielu internautów serwis stał się telewizją z niezależnymi, ciekawymi materiałami wyświetlanymi w coraz lepszej jakości.
YouTube ma już wyrobioną pozycję online. 73% internautów odwiedza go w celach rozrywkowych, edukacyjnych i informacyjnych. To o aż 2,6 miliona więcej użytkowników niż rok temu (na podstawie tych samych badań).
Aż 3,3 mln Polaków w grupie wiekowej 25-33 korzysta każdego miesiąca z YouTube. Natomiast prawie 50% użytkownik to osoby w wieku 18-34 lat, których to łączy jedna wspólna cecha – nie oglądają telewizji. Według badań agencji Think Kong jest ich 2,3 mln (21% w wieku 18-24), w tym przeważają kobiety.
Tylko YouTube ma szansę dogonić Facebooka
Serwis depcze dość mocno po piętach Facebook’owi z wynikiem 16 mln użytkowników miesięcznie, czyli o około 1,3 miliona użytkowników mniej niż portal Marka Zuckerberga (dane z lipca 2014). Spośród wszystkich serwisów internetowych, to właśnie YouTube ma jedynie możliwość podjęcia rywalizacji z Facebookiem o uwagę internautów.
YouTube jest nieprzerwanie numerem jeden wśród serwisów wideo i VOD. Zajmuje drugie miejsce wśród najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce. Zasięg i moc przekazu stanowią o jego wartości dla widza jako konsumenta, dla twórcy treści oraz reklamodawców.
Dane pochodzą z badań: Megapanel PBI/Gemius, Agencji Think Kong oraz GUS zostały opracowane przez agencję Tube.AD. Poniżej prezentujemy graficzne podsumowanie.