reklama
Dzięki Internetowi powstało wiele pomysłów biznesowych i nowych zawodów, a niejedno przedsiębiorstwo tylko dzięki niemu będzie w stanie przetrwać i dalej się rozwijać. Dla wielu osób zaskoczeniem będzie fakt, że dzięki temu medium XXI wieku gospodarka cyfrowa ma obecnie większy udział w PKB niż rolnictwo czy górnictwo. Adaptacja cyfrowa jest obecnie zjawiskiem naturalnym, którego nie można zatrzymać. Należy ją więc zrozumieć i wykorzystać szansę, jaką daje. – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wraz z partnerami projektu pragnie przybliżyć szerokiemu gronu przedsiębiorców możliwości efektywnego wykorzystania Internetu, jako medium reklamowego oraz jego wpływ na gospodarkę.
– To już kolejny raport będący owocem długoletniej współpracy pomiędzy IAB i PwC. Dzięki internetowi maleją koszty transakcyjne, rośnie poziom konkurencyjności rynków, w niewiarygodny sposób wzrasta nie tylko dostęp do informacji, ale również możliwości jej wytworzenia i przechowywania. Jednak nie uwzględniając nawet tych aspektów, doskonale widać rosnącą rolę sieci w naszej gospodarce. Przeciętny Polak, wliczając w to osoby starsze i dzieci, wydaje już – używając tylko myszki i klawiatury – ponad 1000 złotych rocznie. Odsetek firm, których „nie ma w sieci” nie przekracza 5 proc. Już same te dane czynią branżę internetową jednym z większych sektorów gospodarki w Polsce – komentuje Mateusz Walewski, Senior Economist PwC.
Na potrzeby raportu IIBR (Grupa IQS) zrealizował dwa projekty badawcze przygotowane przez PwC we współpracy z IAB Polska: z internautami oraz przedsiębiorstwami.
Jednym z partnerów badania, dzięki którym możliwe było przebadanie skali wykorzystania Internetu w polskim biznesie jest Panorama Firm, która udostępniła bazy danych przygotowane specjalnie na tę okazję. Baza danych Panoramy Firm liczy 2,4 miliona przedsiębiorstw i jest codziennie aktualizowana. Celem publikacji jest dostarczenie kompleksowej wiedzy nt. gospodarki w Polsce w połączeniu z obszarem marketingu interaktywnego.