X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Co marki mogą na YouTube?

reklama


Wśród młodego pokolenia nadchodzi zmierzch telewizji. Ich źródłem wiedzy, informacji czy rozrywki jest internet, zaś prawdziwymi gwiazdami internetowi twórcy. Z pewnością 6 grudnia najlepszym prezentem mikołajkowym było dla nich to, że mogli znaleźć się na Orange Video Fest – wielkim święcie polskich youtuberów. Osiem tysięcy rozentuzjazmowanych fanów, biegających po Torwarze z telefonami, na których znajdowało się mnóstwo selfie z ich ulubionymi gwiazdami oraz notesami gdzie każdy z youtuberów miał złożyć swój podpis. Przedział wiekowy to 9 – 14 lat. I choć na pewno jest to najbardziej oddana grupa, nie jedyna, która śledzi programy internetowych twórców. Miliony widzów, które zasiadają przed ekranami swoich komputerów to ogromny potencjał biznesowy, który marki powoli zaczynają dostrzegać.

– Klienci zaczynają traktować YouTube na równi ze stacjami telewizyjnymi, ponieważ zasięgi kanałów często przekraczają miliony widzów i są chętniej oglądane niż wiele programów tv – mówi Barbara Sołtysińska, CEO LifeTube, sieci partnerskiej YouTube. – Prognozujemy, że przyszły rok będzie jeszcze dużo lepszy dla nas i dla naszych youtuberów, bo zarówno agencje, domy mediowe, jak i klienci, darzą coraz większym zaufaniem YouTube, rozumieją jego specyfikę oraz doceniają potencjał tego serwisu – dodaje Sołtysińska.

A potencjał jest ogromny. Jak podkreśla Sołtysińska, wystarczy dobry pomysł i mądra realizacja aby uzyskać niesamowite rezultaty. Za takie zasięgi, jakie filmy osiągają na YouTube, w innych kanałach trzeba by zapłacić duże pieniądze. Dodatkowo kusi też różnorodność działań, w które marki mogą się angażować. To nie tylko tradycyjne reklamy to możliwość szerokiej współpracy z twórcami, a także tworzenie własnych kanałów na YouTube.

Współpraca z youtuberami

Marki wchodząc we współpracę z internetowymi twórcami mogą ją realizować wielowymiarowo. Może to być współpraca strategiczna jak w przypadku marki Sprite, która wybrała na swoich ambasadorów trzech twórców najpopularniejszych kanałów dotyczących gier na YouTube, czyli SKKF, Rojo i Rock’a. YouTuberzy są odpowiedzialni także za współtworzenie strategii działań marki Sprite w swoich kanałach. Ich współpracy nie da się nie zauważyć. Brand marki jest zauważalny niemal w każdym ujęciu. To pierwsza tego typu współpraca na tak wielką skalę i raczej niewielu osobom przeszkadza fakt, że audycja zawiera lokowanie produktu.

Zwłaszcza, że większość podejmowanych przez marki działań na YouTube wywołuje bardzo pozytywne reakcje wśród widzów. Zeszłoroczna akcja charytatywna Ceneo, w której SA Wardęga i Abstrachuje urządzali dom dziecka na święta, nie tylko zyskała ponad milion wyświetleń ale również ponad 99 proc. pozytywnych reakcji!

Nie tylko akcje na kanałach twórców są pozytywnie odbierane przez internautów. Przykładem na to może być Castorama, która zdecydowała się stworzyć własne formaty na swoim kanale na YouTube. Oczywiście we współpracy ze znanymi youtuberami. Lekko Stronniczy, SciFun oraz Design Your Life pokazywali co jest pomysłowe, co złe, a co dobre w architekturze, budownictwie i wystroju wnętrz. Dodatkowo każdy format był kierowany do innej grupy odbiorców. Choć zasięgi kanałów marek są nieporównywalne z tymi osiąganymi przez profesjonalnych youtuberów do odbiór jest pozytywny. Na ponad 39 tysięcy odsłon filmu, niemal 7 tysięcy użytkowników YouTube’a postanowiło zostawić swoją pozytywną ocenę pod filmem.

Co ciekawe, internetowi twórcy wychodzą także poza YouTube, również święcąc triumfy. Chociażby działania na Instagramie autorów kanału Abstrachuje we współpracy z Coca Colą przyniosły marce 500% przyrostu fanów w tym medium.

Efekty ogromne a i rozmach marek na YouTube coraz większy. Philips postanowił promować swój konkurs właśnie z youtuberami – AdBuster’em i SciFun’em. Nagroda? Lot w kosmos! Konkurs się dopiero zaczął, ale efekty z pewnością będą kosmiczne.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail