reklama
Milenialsi to pokolenie ludzi ambitnych i aktywnych, otwartych na świat, znających i korzystających z nowych technologii, będących pewnymi siebie i swoich umiejętności, a przy tym szalenie wymagających względem otoczenia. Postawili poważne wyzwania, przed mającym sprostać ich oczekiwaniom światem. Dlatego też w ostatnich latach stali się, jako grupa społeczna, jednym z ulubionych przedmiotów badań. Diagnozy dotyczące pokolenia przełomu, czyli osób urodzonych między 1980 a 2000 rokiem są kopalnią wiedzy również dla marek, które ze względu na wejście tej grupy w dorosłe życie, musiały całkowicie przewartościować swój sposób komunikacji z konsumentami. Wymusiło to na nich chociażby pojawienie się w mediach społecznościowych, zrozumienia sposobu komunikacji ich nowych konsumentów i nauczenia się tego jak do nich mówić.
A dlaczego konsumenci chcą słuchać? Dlaczego chcą śledzić marki w social mediach? Tego zagadnienia dotyczyło badanie zrealizowane w Centrum Badań Marketingowych University of Massachusett, w grudniu ubiegłego roku. Wnioski?
Różne media, różne motywacje…
Pierwszy wniosek, wypływający z tego badania, wskazuje, że najważniejsze powody śledzenia marek w mediach społecznościowych są różne w zależności od tego o jakim medium mowa. To co jest najczęstszą przyczyną do obserwowania marek na Facebooku, traci nieco na ważności na Twitterze czy Pintereście. Jakie to powody? Aż 84 procent amerykańskich milenialsów korzystających z Facebooka, wskazało, że przyczyną śledzenia marki w tym medium społecznościowym jest po prostu możliwość wykazania poparcia dla produktów, usług czy działań danej firmy. Ten powód w przypadku Twittera wskazało 76 procent badanych, a najwięcej, bo aż 85 procent odpowiedzi respondentów, wskazywało na to, że Twitter jest dla nich sposobem na zdobywanie zniżek i kuponów rabatowych. Jeśli zaś chodzi o obserwowanie tablic marek na Pinterest, największą popularnością, na poziomie 76 procent, cieszyła się odpowiedź, że jest to sposób na zamanifestowanie swoich pasji i dzielenie się swoimi zainteresowaniami z innymi.
Na kolejnych miejscach zalazły się takie powody jak otrzymywanie aktualnych informacji o marce, pozyskiwanie danych o produktach podczas podejmowania decyzji zakupowych, ale także ze względu na możliwość brania udziału w konkursach. Znaczenie dla respondentów mają również reklamy zachęcające do śledzenia konta danej firmy, polecenia znajomych, bądź zobaczenie, że znajomi także obserwują konkretny profil. Wśród powodów Milenialsi wymieniają także możliwość dzielenia się własnymi doświadczeniami związanymi z marką.
- Szacunek
- Olga Rytych