X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Lutowe trendy w social media: Walentynki popularniejsze od Oscarów

Lutowe trendy w social media: Walentynki popularniejsze od Oscarówfot. © Olivier Le Moal - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Facebook

Luty na Facebooku można podsumować stwierdzeniem: “walentynki + Ida vs polityka”. Okazuje się, że wzmianki o bezprecedensowym sukcesie polskiego filmu w Hollywood zajęły niecałe 10 tysięcy wpisów. W porównaniu, postów dotyczących największego święta handlu, czyli Walentynek, opublikowano 3 tysiące razy więcej! A co do drugiej części lutowego pojedynku na Facebooku, w zeszłym miesiącu na dobre ruszyła kampania prezydencka. Systematyczny wzrost zaobserwowano w przypadku głównych graczy czyli Bronisława Komorowskiego i Andrzeja Dudy. Jednak na czele pozostaje partia KORWIN, która zdobyła ponad 11 tysięcy fanów kosztem, co raczej nie dziwi, poprzedniej partii Janusza Korwin-Mikkego, czyli Kongresu Nowej Prawicy. Na bardzo wysokim miejscu zestawień nadal pozostaje Robert Biedroń, który nie znika z pierwszych stron gazet w Polsce, jak i zagranicą.

źródło: Sotrender

źródło: Sotrender

facebook-wykres3

Twitter

Na polskim Twitterze królowało kilka mniej lub bardziej znaczących zdarzeń. Na samym początku miesiąca najczęściej używanym hashtagiem był #Handball2015 (ponad 500 razy). W drugim tygodniu na czele stała konwencja Andrzeja Dudy pod hashtagiem #AndrzejDuda2015. Aktywność kandydata wywołały ponad 15 tysięcy polubień i podań dalej. W przeliczeniu na jednego tweeta to 1075 aktywności. Walentynki, tak popularne na Facebooku, na Twitterze upłynęły pod znakiem pojawienia się nowego albumu bożyszcza nastolatek Dawida Kwiatkowskiego “Szepczę” (spokojnie, ja też nie wiem co owa gwiazda śpiewa). Końcówka miesiąca należała bezwzględnie do Oskara dla “Idy”. W badaniu Twitter Trends po raz pierwszy uwzględniono kategorię “Stacje radiowe”. I w tej kategorii zwycięża Radio TOK FM z ponad 133 tysiącami obserwujących, na drugim miejscu znalazła się ESKA – 100 tys. followersów. W czołówce znalazło się także radio RMF FM. To tylko potwierdza, że “ćwierkacz” jest bardzo popularnym narzędziem wśród polityków, dziennikarzy i ludzi mediów.

źródło: Sotrender

źródło: Sotrender

źródło: Sotrender

źródło: Sotrender

YouTube

W przypadku YT na czele znajdują się dwie wytwórnie hiphopowe – PROSTOTV i Step Record. Tak popularny pod koniec zeszłego roku SA Wardęga, teraz odnotowuje spadki (12 mln wyświetleń dało mu dopiero 6 pozycję z ogólnym rankingu), jednak i tak może pochwalić się najwyższą liczba subskrybentów – 82 tysiące. Okazuje się, że lubimy wraz z YouTube gotować. Paei 100 – kanał kulinarny Piotra Ogińskiego zdobył ponad 2 mln wyświetleń. No i na koniec nie mogło zabraknąć polityki – oczywiście w związku z rozpoczętą kampanią prezydencką. Najpopularniejszym kanałem o tematyce politycznej był Gazeta Polska VD. Duże wzrosty zanotował także kanał idźpodprąd.

źródło: Sotrender

źródło: Sotrender

źródło: Sotrender

źródło: Sotrender

A jakie prognozy na marzec? W marcu nie ma już Walentynek, ani rozdania Oskarów, więc niechybnie czeka nas zalew informacji kampanijnych, i to we wszystkich platformach social media. A może wydarzy się coś niespodziewanego?

Pobierz raport

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail