X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Łatwiejsze udostępnianie linków na mobilnym Facebooku

Łatwiejsze udostępnianie linków na mobilnym Facebookufot. CC0 Public Domain

reklama


Udostępnienie linka w mobilnej aplikacji Facebooka było do tej pory czasochłonne i nieco kłopotliwe: wymagało wyjścia z aplikacji, uruchomienia przeglądarki, znalezienia strony, skopiowania adresu itd. Nowa funkcja „Add a link” znacznie upraszcza ten proces. Na pasku elementów, które można dodać do wiadomości (takich jak zdjęcie, miejsce czy oznaczenie osób), pojawiła się ikonka symbolizująca link. Facebook zaindeksował adresy udostępniane wcześniej na platformie i opracował algorytm, który umożliwia szybkie wyszukanie i dodanie do wiadomości interesującego linka.

fot. code.facebook.com/posts/1607214412887791/building-add-a-link-/

fot. code.facebook.com/posts/1607214412887791/building-add-a-link-/


Nowa funkcja powstała jako poboczny projekt programistów z zespołu zajmującego się w Facebooku narzędziami wyszukiwania. Na razie jest ona dostępna w aplikacji na system iOS dla użytkowników z ustawionym językiem US English.

Jak rodzi się pomysł?

Inicjatorem projektu był Rousseau Kazi, którego frustrowała dotychczasowa, uciążliwa metoda udostępniania linków na Facebooku w wersji mobilnej. Problem okazał się dla niego na tyle dokuczliwy, że wraz z zespołem postanowili wymyślić nowe rozwiązanie. Tak powstały pierwsze przymiarki do wprowadzanego ulepszenia, przybierającego po wielu testach ostateczny kształt.

Facebook chwali się, że posiada algorytm, który pozwoli układać linki w kolejności od tych, które prawdopodobnie najchętniej wykorzystamy w swojej wiadomości do tych mniej popularnych. Skoro sugerowane linki będą wyświetlane w formie listy rankingowej to niewątpliwie ważne jest również kryterium jej opracowania. System Facebooka reagujący bardzo szybko ma więc skupiać się na informacjach: jak reagują użytkownicy na link, jak wpłynął on na inne udostępnienia, jaka kombinacja słów wpłynęła na to, że ludzie wybrali dany link oraz jakiego typu zapytania są wpisywane w celu jego znalezienia.

Więcej szczegółowych informacji na temat nowego narzędzia, a także o okolicznościach powstania, można znaleźć tutaj.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail