X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Raport Wayin nt. Real Time Marketingu – zobacz jak robią to najlepsi!

Raport Wayin nt. Real Time Marketingu – zobacz jak robią to najlepsi!

reklama


Jak sami twórcy raportu „Making Real-Time Moments Matter”  mówią, ich projekt jest pierwszym tego typu, który nie tylko opisuje jak powinny wyglądać działania Real Time Marketingu, ale i przedstawia sposób w jaki radzą sobie i jakie praktyki przyjmują największe marki tego świata.

W badaniu przeprowadzonym przez Wayin wzięło udział ponad 200 specjalistów z dziedziny marketingu, którzy swoje działania opierają na Real Time Marketingu i których firmy odnoszą spektakularne sukcesy i dochody rzędu minimum 100 milionów dolarów rocznie. To, czego możemy dowiedzieć się z raportu, to jak najlepiej połączyć ze sobą zarówno różne narzędzia jak i taktykę działania, w jakich inwestycjach sprawdza się ta dziedzina marketingu i jak szybko należy odpowiadać, a także to, że Real Time Marketing to nie chwilowe działania, a długoterminowa strategia.

Inwestycji w Real Time Marketing nie ma końca

Jak podają dane raportu, niemal 100% firm stosujących marketing w czasie rzeczywistym potwierdziło pozytywny wpływ na sprzedaż, a prawie 60% firm planuje zwiększyć swój budżet na tę gałąź marketingu w ciągu najbliższego roku. Potwierdzeniem siły i potencjału Real Time Marketingu jest fakt, że wśród firm chcących zwiększyć na niego swój budżet, aż 66% skupi się na działaniach ściśle związanych z Social Media, podczas gdy niemal 80% ankietowanych odpowiedziało, że w swoich firmach mają co najmniej trzech pracowników, którzy zobowiązani są do działań na platformach społecznościowych.

Wyzwania

Istnieje mnóstwo “schodków”, które utrudniają uzyskanie efektów w działaniu Real Time Marketingu. Jak odpowiedzieli ankietowani w badaniu Wayin, najczęściej pojawiającą się przeszkodą jest oczywiście budżet, brak szybkich reakcji ze strony teamu czy problemy związane z niedoborem odpowiednich narzędzi analitycznych.

real time marketing 1

Jakie taktyki stosują najlepsi?

Według raportu, kluczem do sukcesu jest zintegrowany mix taktyk digitalowych oraz na platformach społecznościowych, a ponad 60% respondentów jednogłośnie uznało automatyzację marketingu za swój numer jeden wśród działań strategicznych. Zaangażowanie użytkowników w Social Media działanie, które jest jednym z ważniejszych taktyk strategicznych.

real time marketing 2

Co jest najważniejsze?

Marketerzy podczas badania mieli również udzielić odpowiedzi na pytanie co ich zdaniem jest najważniejszym elementem składowym, dzięki któremu można dużo precyzyjniej i skuteczniej tworzyć strategię Real Time Markeitngu. Dwie najpopularniejsze i bardzo zbliżone liczbą głosów do siebie odpowiedzi to oczywiści Social Media oraz narzędzia konieczne do monitorowani aktywności w Social Media. Interesujące jest to, że ani team ani manager nie znajdują się obecnie na piedestale zestawienia, z którego zepchnęła ich technologia, dzięki której wszystkie działania stają się łatwiejsze.

real time marketing 3

real time marketing 4

Czas odpowiedzi

Jak najszybszy czas odpowiedzi to u marketerów jeden z najważniejszych celów strategicznych, ale i jeden z najtrudniejszych do realizacji i wciąż do poprawy. Czas reakcji wciąż jest za wolny i niemal wszyscy mają świadomość, że od niego wiele zależy, dlatego też wciąż starają się być zarówno szybsi jak i dokładniejsi. Około 90% ankietowanych zgadza się z tym stwierdzeniem, a tylko niewielki odsetek uważa, że to nonsens.

real time marketing 5

Raport Wayin zawiera również wiele innych informacji, które z pewnością przydadzą się Wam jeśli działacie lub zamierzacie działać w tej branży. Dowiecie się nieco więcej o zyskach ROI oraz jak zachowują się liderzy w tej dziedzinie i jakie taktyki stosują, a także jak ankietowani oceniają możliwość połączenia działań w Social Media z ogólnymi celami marketingowymi swoich firm. Wszystkie potrzebne informacje możecie dostać zupełnie za darmo, pobierając raport tutaj.

 

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail