X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Specjaliści od komunikacji nie chcą skupiać się na mediach tradycyjnych

Specjaliści od komunikacji nie chcą skupiać się na mediach tradycyjnychfot. © Rawpixel - bank zdjęć Fotolia.com

W ramach przeprowadzonego przez agencję IRCenter badania osoby odpowiedzialne za marketing i komunikację wypowiedziały się m.in. na temat narzędzi do monitoringu i analityki Internetu, mediów społecznościach oraz tradycyjnych, narzędzi do zarządzania reklamą, systemów do zarządzania ruchem na stronach internetowych i marketing automation lub łączenia i analizy danych.

Okazuje się, że mimo iż narzędzia do monitoringu mediów tradycyjnych (prasa, radio, tv) są popularne wśród większości przebadanych specjalistów (64%), korzystanie z nich zajmuje im stosunkowo niewiele czasu – średnio do 1 godziny tygodniowo. W dodatku, co trzeci respondent chciałby zmniejszyć ilość czasu poświęcanego na korzystanie z tych narzędzi. Niemal co drugi badany (48%) jest przekonany, że zwiększenie ilości czasu poświęconego na korzystanie z narzędzi do monitoringu mediów tradycyjnych nie poprawiłoby jego efektywności w pracy.

Źródło: Rynek marketng technologies w Polsce, IRCenter, maj 2015.

Źródło: Rynek marketng technologies w Polsce, IRCenter, maj 2015.

„Wyniki przeprowadzonego przez nas badania wyraźnie pokazują, że media tradycyjne nie są priorytetem specjalistów pracujących w komunikacji i marketingu. W swojej codziennej pracy spędzają oni znacznie więcej czasu analizując i planując działania promocyjne online” – mówi Marcin Krzosek, dyrektor zarządzający IRCenter.

Mimo iż specjaliści nie odczuwają potrzeby poświęcania większej ilości czasu na monitoring i analizę mediów tradycyjnych, w dostępnych narzędziach doceniają natychmiastowy i wygodny dostęp do danych oraz ich rzetelność, a także możliwość dopasowania narzędzi do własnych potrzeb. W związku z tym prawie połowa badanych nie zamierza w najbliższej przyszłości dokonywać zmian dostawcy danych.

Zgodnie z deklaracjami narzędzia do monitoringu mediów tradycyjnych są wykorzystywane głównie przez klientów końcowych i pracowników agencji PR przede wszystkim w celu optymalizacji bieżącej komunikacji. Badani wskazywali także na potrzebę analizy wizerunku marki oraz identyfikacji potencjalnych kryzysów, audytu efektywności komunikacji i kampanii, a także monitoring działań konkurencji.

Dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter badania „Rynek marketing technologies w Polsce”. Dane zostały zebrane metodą CAWI w okresie od stycznia do marca 2015. W badaniu wzięło udział 222 specjalistów i użytkowników technologii marketingowych online działających w modelu SaaS Badanie zostało zrealizowane we współpracy z partnerami: SoTrender, CatNapoleon, SentiOne, Monitori, Press-Service, Instytut Monitorowania Mediów, NewsPoint, Tableau, admonit.

SOCIALPRESS jest patronem medialnym raportu.

Pobierz raport [PDF]


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail