![Specjaliści od komunikacji nie chcą skupiać się na mediach tradycyjnych Specjaliści od komunikacji nie chcą skupiać się na mediach tradycyjnych](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2Fdata-analysis-Fotolia_73645015.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
W ramach przeprowadzonego przez agencję IRCenter badania osoby odpowiedzialne za marketing i komunikację wypowiedziały się m.in. na temat narzędzi do monitoringu i analityki Internetu, mediów społecznościach oraz tradycyjnych, narzędzi do zarządzania reklamą, systemów do zarządzania ruchem na stronach internetowych i marketing automation lub łączenia i analizy danych.
Okazuje się, że mimo iż narzędzia do monitoringu mediów tradycyjnych (prasa, radio, tv) są popularne wśród większości przebadanych specjalistów (64%), korzystanie z nich zajmuje im stosunkowo niewiele czasu – średnio do 1 godziny tygodniowo. W dodatku, co trzeci respondent chciałby zmniejszyć ilość czasu poświęcanego na korzystanie z tych narzędzi. Niemal co drugi badany (48%) jest przekonany, że zwiększenie ilości czasu poświęconego na korzystanie z narzędzi do monitoringu mediów tradycyjnych nie poprawiłoby jego efektywności w pracy.
„Wyniki przeprowadzonego przez nas badania wyraźnie pokazują, że media tradycyjne nie są priorytetem specjalistów pracujących w komunikacji i marketingu. W swojej codziennej pracy spędzają oni znacznie więcej czasu analizując i planując działania promocyjne online” – mówi Marcin Krzosek, dyrektor zarządzający IRCenter.
Mimo iż specjaliści nie odczuwają potrzeby poświęcania większej ilości czasu na monitoring i analizę mediów tradycyjnych, w dostępnych narzędziach doceniają natychmiastowy i wygodny dostęp do danych oraz ich rzetelność, a także możliwość dopasowania narzędzi do własnych potrzeb. W związku z tym prawie połowa badanych nie zamierza w najbliższej przyszłości dokonywać zmian dostawcy danych.
Zgodnie z deklaracjami narzędzia do monitoringu mediów tradycyjnych są wykorzystywane głównie przez klientów końcowych i pracowników agencji PR przede wszystkim w celu optymalizacji bieżącej komunikacji. Badani wskazywali także na potrzebę analizy wizerunku marki oraz identyfikacji potencjalnych kryzysów, audytu efektywności komunikacji i kampanii, a także monitoring działań konkurencji.
Dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter badania „Rynek marketing technologies w Polsce”. Dane zostały zebrane metodą CAWI w okresie od stycznia do marca 2015. W badaniu wzięło udział 222 specjalistów i użytkowników technologii marketingowych online działających w modelu SaaS Badanie zostało zrealizowane we współpracy z partnerami: SoTrender, CatNapoleon, SentiOne, Monitori, Press-Service, Instytut Monitorowania Mediów, NewsPoint, Tableau, admonit.
SOCIALPRESS jest patronem medialnym raportu.
Pobierz raport [PDF]