reklama
Maffashion, czyli Julia Kuczyńska okazała się niekwestionowaną zwyciężczynią. Według przygotowanego raportu, informacje na temat jej poradnika były tymi, które w mediach pojawiały się najczęściej, z liczbą ponad 2 tysięcy.
Na drugim miejscu uplasowała się Katarzyna Tusk i jej blog Make Like Easier z wynikiem nieco ponad 1,5 tysiąca publikacji w mediach, a na trzecim miejscu pojawiła się Jessica Kirschner. Liczba publikacji w mediach na jej temat była mniejsza o 156 niż w przypadku Make Life Easier.
Tuż za podium znalazły się takie blogerki jak MacadamianGirl, Jestem Kasia oraz Raspberry and Red.
Internet rządzi
Ponad 90% materiałów, nawiązujących do blogów pochodziło z Internetu. Kolejnymi środkami przekazu okazały się: prasa, telewizja i radio.
Jeśli natomiast chodzi o wartość promocyjną, konkurencję w tyle zostawiła Jessica Kirschner ze swoim blogiem JEMERCED. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Jessiki wyniósł 18 milionów złotych. Jest to koszt, jaki należałoby przeznaczyć na informacje pojawiające się w telewizji, radiu i prasie. Do tego zaliczają się również artykuły sponsorowane w portalach internetowych. Przy takim wydatku można uzyskać taki sam poziom ekspozycji bloga, co w przypadku opublikowanych materiałów.
Gazety należą do Kasi Tusk
W tym samym raporcie przedstawiono również dane dotyczące tego, która z blogerek najczęściej pojawiała się na okładkach czasopism. Zaszczytny tytuł przypadł Kasi Tusk, która z liczbą 35 publikacji w prasie, z czego 15 ukazało się na pierwszych stronach gazet, okazała się bezkonkurencyjna. Drugie miejsce przypadło JEMERCED z liczbą 15 informacji, a trzecie Maffashion, z 13 publikacjami.