reklama
1. Stawiamy na wideo
To nie tylko trend w content marketingu, ale światowy trend marketingu w ogóle. Rola treści audiowizualnych znacząco się zwiększyła, o czym świadczy istnienie takich narzędzi i portali jak: Facebook Live, Periscope, Blab, Instagram, Snapchat, Vine czy niezawodny YouTube. Użytkownicy sieci chętniej przyswajają treści wideo, które wymagają od nich mniej wysiłku, równocześnie są komunikatami o wiele bardziej atrakcyjnymi.
2. Lepsze poznanie swoich klientów
Agencje specjalizujące się w marketingu wiedzą już coraz więcej o swoich klientach, dlatego w Nowym Roku niewątpliwie kampanie content marketingowego będą podlegały lepszemu przystosowaniu do klienta. Pozwoli to stworzyć sprecyzowane strategie zbudowane na poznaniu klienta i zbadaniu jego oczekiwań i potrzeb.
3. Raportowanie rezultatów
Również sam proces mierzenia wyników z działań content marketingowych zostanie ulepszony. Firmy będą chciały weryfikować efekty swojej pracy w coraz bardziej precyzyjny sposób.
4. Reaguj i bądź wszędzie
Klienci od zawsze oczekiwali reakcji natychmiastowej, ale coraz więcej firm może spełniać ich oczekiwania, stawiając na pewnego rodzaju elastyczność obok zaplanowanych działań. Błyskawiczność reakcji i docieranie z komunikatem reklamowym przy pomocy medium preferowanego przez klientów przyczyni się do zwiększenia efektów pracy reklamodawcy.
5. AdBlock zwiększy rolę content marketingu
Według oficjalnych danych opublikowanego dwa miesiące temu raportu „The 2015 Ad Blocking Report” liczba aktywnych użytkowników Internetu, blokujących reklamy wzrosła o 41% w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Ta zmiana zmusi reklamodawców do wybrania innej formy komunikacji, gdyż tradycyjne formaty stają się coraz bardziej bezużyteczne i nie docierają do odbiorców.
6. Wzrosną wydatki na content marketing
W związku ze zwiększającą się rolą antyreklamowych pakietów w sieci wzrośnie rola świadomych i ciekawych treści tworzonych przez marki, a co za tym idzie, wzrosną też wydatki firm na tego typu działania. Już teraz budżet na działania w zakresie content marketingu zwiększa się systematycznie z roku na rok.
7. Jakość
Nie ilość, ale jakość przygotowywanych materiałów zadecyduje o naszym sukcesie w procesie komunikacji z klientem. Publikowane przez marketerów treści powinny być angażujące i wciągać odbiorce w pewien rodzaj zabawy lub gry. To trend nie tylko na 2016 rok, ale swoiste motto content marketingu.