reklama
Analiza Google doskonale pokazuje jak konsumenci zachowują się po Świętach. Zaraz po tym, jak obdarujemy naszych bliskich, rozglądamy się za okazjami cenowymi, korzystnymi dla nas samych. Okres końca roku i początku nowego, to czas wielu promocji, przecen i zniżek, w związku z czym, zdecydowanie chętniej szukamy “łupów” w sieci.
To właśnie po Świętach, liczba zapytań w wyszukiwarce Google o wyprzedaże jest największa i ponownie rośnie w pierwszych dniach stycznia. Reklamodawcy mogą się w takim razie ucieszyć, zwłaszcza, że coraz częściej użytkownicy szukają również informacji na temat konkretnych marek.
Czego szukamy?
Jak podaje Google, “Wzrosty wyszukiwań są widoczne w obrębie poszczególnych kategorii produktowych. W odniesieniu do elektroniki, największe zainteresowanie budził sprzęt audio i wideo do auta (+11%), urządzenia bezprzewodowe (+10%), GPS & Nawigacja (+7%), natomiast najszybciej na popularności zyskiwały laptopy, kino domowe, telewizory i odtwarzacze DVD. Zainteresowani modą szukali strojów wieczorowych (+72%), kostiumów i przebrań (+35%). Trendami okazały się być ważne wydarzenia życiowe, gdyż Polacy rozglądali się za sukniami ślubnymi, pierścionkami zaręczynowymi i sukienkami na studniówkę. Wyszukiwania wskazują też, że czas świąteczny sprzyja planowaniu nowego roku, zwłaszcza zmianie samochodu, którego szukano o 21% więcej razy niż w pozostałej części roku, oraz planowaniu podróży. Najwięcej wyszukiwań w tej kategorii dotyczyło zimowych destynacji (+34%), agencji turystycznych (+32%), zakwaterowania (+27%) a wśród miejsc, które Polacy wyszukują w tym czasie hitem okazały się Zakopane i Karpacz.”
Nie zapominamy o Babciach i Dziadkach
To, co okazało się niezwykle interesujące, to fakt, że nie dajemy sobie zbyt długo “odpocząć” od gorączki zakupowej. Według analizy Google, już 25 grudnia wracamy do poszukiwań prezentów, które najczęściej chcemy przekazać Babciom i Dziadkom z okazji ich święta, przypadającego pod koniec stycznia. Jak to również zwykle bywa, czas noworoczny to czas postanowień, z których pierwsze miejsce zajmują nadal te związane ze zrzuceniem wagi i poprawieniem kondycji. W związku z czym, najczęściej wyszukujemy produktów i usług z tą kwestią związanych.
A co w Święta?
Jak twierdzi Google, “pomimo obfitości na wigilijnych stołach, niektórzy użytkownicy nie przestają poszukiwać kulinarnych przepisów z uwagi na zbliżające się przyjęcie sylwestrowe. Najpopularniejszymi potrawami okazały się m.in. jajka faszerowane, babka ziemniaczana, ciasto francuskie, zupa gulaszowa, sałatka gyros, sałatka z zupek chińskich czy przekąski na sylwestra. Aktywni konsumenci, w czasie przerwy świątecznej dysponują większą ilością czasu dla siebie. Niektórzy z nich wykorzystują go na oglądanie filmów na YouTube. W czasie przerwy świątecznej liczba wyświetleń wzrosła o 5% oraz o 8% w styczniu względem grudnia. Warto zwrócić uwagę, że twórcy zamieszczający swoje filmy na YouTube pozostają w tym okresie aktywni i koncentrują się na sezonowej tematyce. Publikują wideo o wyprzedażach, stylizacjach na sylwestra czy studniówkę, makijażu oraz manicure.”