reklama
Większa rola personalizacji
O personalizacji słyszymy już co najmniej od kilku lat, ale faktem jest że z roku na rok procesy i usprawnienia zachodzące w tej kwestii znacząco poprawiają funkcjonowanie i efektywność kampanii marketingowych. Także w e-mail marketingu sprawa personalizacji treści reklamowych jest coraz ważniejsza i słusznie wysuwana na pierwszy plan. Chcemy nie tylko, aby wiadomości promujące produkty i idee trafiały do właściwych ludzi, ale także im się podobały zachęcały do klikania, odwiedzin i zakupów, a na tej podstawie system dobierał kolejne ciekawe informacje, ale również… spodziewane.
Okazuje się, że ważne jest, by wiadomości dostarczały oczekiwanych treści. W 12. Raporcie na temat wykorzystania poczty elektronicznej przeprowadzonym przez SARE półtora miesiąca temu aż 82% respondentów stawia właśnie adekwatność newslettera jako jeden z pierwszych wymogów obok przejrzystości i czytelności. Jak powszechnie wiadomo, rośnie świadomość użytkowników sieci i mają oni już często konkretne wymagania od otrzymywanych powiadomień i wiadomości.
Sprawniejsza automatyka segregacji
Wyobraźmy sobie teraz, że nasz profesjonalny system zarządzający wysyłką nie tylko wie, z jakiego regionu pochodzi odbiorca, ile ma lat i jak ma na imię, ale także wie, w którym dniu i o jakiej godzinie najlepiej wysłać wiadomość, żeby ten na nią zareagował. Ponadto kolekcjonuje i gromadzi informacje o naszym kliencie nie tylko na podstawie jednego źródła. I chociaż nie od razu Rzym zbudowano, to wszystko wskazuje na to, że inteligentne systemy do segregowania treści są już w stanie podjąć takie działania i na podstawie statystyk generować uśrednione informacje. Z roku na roku rośnie zadowolenie firm z wprowadzenia targetowania mailingu, ale prawdopodobnie w 2016 roku pójdziemy o jeszcze jeden krok do przodu.
Mobilne wsparcie
Nawet połowa odbieranych wiadomości w e-mail marketingu jest otwierana na urządzeniach mobilnych, dlatego coraz bardziej sensowne i konieczne staje się przygotowywanie wiadomości responsywnych, które przystosują się do wielkości ekranu odbiorcy. Warto pamiętać też, że na urządzeniach mobilnych wielu użytkowników rezygnuje z otwierania obrazków ze względu na dodatkowe koszty związane z transferem internetu. Jeżeli firmy nie chcą pozostać w tyle, na pewno trzeba zatroszczyć się o kanał mobilny, który angażuje coraz więcej użytkowników sieci.
Warto stawiać na własne media
Blog, strona firmowa czy profil na Facebooku to tylko przykłady tak zwanych „owned media”, czyli takich środków komunikacji, które właściwie w całości są tworzone i kontrolowane przez firmę a równocześnie pozwalają na budowę długofalowej relacji z klientem. Jednym z elementów uzupełniających coraz częściej staje się e-mail marketing, który nie wymaga dużego nakładu finansowego, jak ma to miejsce w przypadku „paid media”, np. artykułów sponsorowanych.
Integracja, czyli komunikacja wielokanałowa
Nowoczesne działania marketingowe wymagają sprawności i umiejętności wykorzystania wielu mediów i metod komunikacji z klientem. Najczęściej to właśnie ich integracja pozwala na przeprowadzenie naprawdę efektywnej kampanii. Trudno sobie wyobrazić, aby w tym procesie zabrakło e-mail marketingu, który już teraz stanowi integralny element dobrej komunikacji z klientem.
Opinia eksperta: René Kulka, Email Marketing Evangelist and Consultant w optivo
W przyszłym roku, odpowiednie treści będą generowane automatycznie. Standardem są już automatyczne kampanie powitalne i rekomendacje ofert w mailingach typu cross-selling. W 2016 roku nacisk zostanie położony na dynamiczne budowanie profili klientów. To właśnie informacje o klientach, zbierane w czasie rzeczywistym, są podstawą do prowadzenia automatycznej, hiperspersonalizowanej komunikacji z odbiorcą. Nowy system rekomendacji pozwoli na indywidualne dobieranie ofert, tematu wiadomości oraz czasu wysyłki. Dzięki bazowaniu na takich danych, jak: lokalizacja, czas, urządzenie końcowe, na którym subskrybent odbiera wiadomość czy pogoda, odbiorca otrzyma w czasie rzeczywistym tylko te informacje, które naprawdę go interesują.
W 2016 roku e-mail marketing pozbędzie się w końcu ostatnich barier – stanie się integralną częścią innych działań i obszarów marketingowych. Nabierze również jeszcze większego znaczenia jako istotny, inteligentny i sprawny sposób komunikowania się z odbiorcami.
- Pixmo