reklama
NewsCred przeprowadziło badanie na grupie stu osób, aby spróbować odpowiedzieć na jedno pytanie- jak użytkownicy Snapchata naprawdę korzystają z niego korzystają?
Rok temu Snapchat dodał funkcję „Discover” jako kanał komunikacji marek z użytkownikami. Ponadto wprowadził on również firmowe filtry oparte na geolokalizacji. Marki, które chciałyby używać aplikacji w celach marketingowych jednogłośnie oceniają, że jest to trudne zadanie. Bowiem ciężko jest dobrze dobrać potencjalną grupę konsumentów oraz zbadać wskaźnik rentowności (ROI).
Więcej niż połowa badanych jest jego wiernymi fanami Snapchata i używają go codziennie. 32% zagląda na niego 2-5 razy w tygodniu. Co dziesiąty nie używa tej aplikacji, a 4% zadeklarowało, że otwiera tę aplikację zalewie raz na miesiąc. Badanie doskonale utwierdza w przekonaniu, że jeśli się już jest użytkownikiem Snapchata to jest to absorbująca i uzależniająca aplikacja.
Co ciekawe tak duża dzienna aktywność “snapowiczów” nie oznacza wcale, że równie często zaglądają oni na Snap Live Stories, Snap Discover Stories oraz używają stworzonych przez marki filtrów opartych na geolokalizacji.
Na pytanie dotyczące częstotliwości oglądania treści udostępnianych na Snap Live Stories 36% odpowiedziało, ze robi to czasami, a 32%, że rzadko. Natomiast aż 23% odpowiedziało, że nie zagląda tam nigdy.
Statystyki dużo gorzej prezentują się w przypadku Snap Discover Stories więcej niż połowa badanych nie czyta ich treści nigdy! Aż 30% robi to rzadko, natomiast 15% czasami.
Jeśli chodzi o filtry stworzone przez firmy, które oparte są na geolokalizacji wówczas 42% ankietowanych przyznała, że nie używa ich nigdy, 18% rzadko, a 28 % czasami.
Następnie pytanie również nie wróży najlepiej dla osób, które łączyły przyszłość swojej marki ze Snapchatem. Aż 64% osób nie obserwuje żadnej gwiazdy na Snapchacie. 34 % zapytanych obserwuje kilka znanych osób, a tylko 3% podgląda życie wielu.
Co ciekawe ponieważ użytkownicy nie muszą obracać swoich telefonów, są aż dziewięciokrotnie bardziej skłonni do tego aby reklamę na Snapchacie oglądnąć do końca.
Z badania wynikło, że Snapchat wciąż jest aplikacją przeznaczoną dla przyjaciół. Gwiazdy i reklamy nie są w kręgu zainteresowań “snapujących”.
Na pytanie “jak często kupujesz rzeczy, które zobaczyłeś na Snapchacie?” aż 87% ankietowanych odpowiedziało, że nigdy. A tylko 11%, że rzadko i jedynie 2 osoby odpowiedziały, że robią to czasami.
Wzrost zainteresowania Snapchatem idzie w parze ze wzrostem zainteresowania tą aplikacją ze strony reklamodawców oraz firm. Jak wynikło z badania, jego użytkownicy nie są zainteresowani gwiazdami, ani pieniędzmi. Pomimo tego, że minęło już 5 lat od premiery Snapchata pozostaje on nadal aplikacją przeznaczoną do komunikacji z przyjaciółmi. Dlatego marki będą musiały się mocno natrudził aby dotrzeć do swoich potencjalnych konsumentów, ale jak pokazało jedno pytanie w badaniu nie jest to nie możliwe. 30% badanych odpowiedziało, że czasami używa “markowych filtrów” więc można przypuszczać, że Snapchat jest trudnym medium i zweryfikuje on pomysłowość reklamodawców.
Raport został przeprowadzony przez NewsCred.