fot. bank zdjęć shutterstock.com
reklama
Nowo opracowany algorytm Tweak dokładnie wie, co dany użytkownik Facebooka chciałby zobaczyć na początku swoich aktualnościach. Aby „zbadać” preferencje użytkowników, Facebook przeprowadzili ankiety, w których użytkownicy oceniali co im się najbardziej podoba, co ich interesuje i co chcą widzieć od razu po otwarciu strony. Podobne badanie zostało przeprowadzone na grupie tysiąca osób, których zadaniem było ocenianie ich codziennych Facebookowych doświadczeń i zasugerowanie poprawek.
Dzięki nowemu algorytmowi, Facebook będzie lepiej dopasowany do naszych upodobań i preferencji.
Jak twierdzą twórcy nowego algorytmu, nie powinien on znacząco wpłynąć na ruch odbiorców na większości firmowych fanpejdżach. Co ciekawe, na niektórych może on jednak spowodować spadek liczby jego odbiorców. Spadek może dotyczyć stron, na których publikowane są nieciekawe i nieatrakcyjne treści, których głównym celem jest nachalne zachęcenie odbiorcy do zostawienia lajka. W dłuższym okresie czasu, taka praktyka zostanie zweryfikowana przez nowy algorytm jako coś, czego odbiorca nie chce oglądać.
- Sandra Witulska
- Krzysztof
- Sandra Witulska