X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowy algorytm Facebooka – wie co chcesz zobaczyć

Nowy algorytm Facebooka – wie co chcesz zobaczyćfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Nowo opracowany algorytm Tweak dokładnie wie, co dany użytkownik Facebooka chciałby zobaczyć na początku swoich aktualnościach. Aby „zbadać” preferencje użytkowników, Facebook przeprowadzili ankiety, w których użytkownicy oceniali co im się najbardziej podoba, co ich interesuje i co chcą widzieć od razu po otwarciu strony. Podobne badanie zostało przeprowadzone na grupie tysiąca osób, których zadaniem było ocenianie ich codziennych Facebookowych doświadczeń i zasugerowanie poprawek.

Dzięki nowemu algorytmowi, Facebook będzie lepiej dopasowany do naszych upodobań i preferencji.

Jak twierdzą twórcy nowego algorytmu, nie powinien on znacząco wpłynąć na ruch odbiorców na większości firmowych fanpejdżach. Co ciekawe, na niektórych może on jednak spowodować spadek liczby jego odbiorców. Spadek może dotyczyć stron, na których publikowane są nieciekawe i nieatrakcyjne treści, których głównym celem jest nachalne zachęcenie odbiorcy do zostawienia lajka. W dłuższym okresie czasu, taka praktyka zostanie zweryfikowana przez nowy algorytm jako coś, czego odbiorca nie chce oglądać.
  • Co znaczy “strony nie powinny zachęcać do dużej ilości kliknięć”? Chodzi o zbieranie fałszywych polubień fanpage czy o lajkowanie posta? O jakim algorytmie Pani mówi? Algorytm, który ma dopiero powstać na facebooku? Jak to ma działać? Zaciekawiło mnie to.

  • Krzysztof

    “Generalnie, strony nie powinny zachęcać ludzi do dużej ilości kliknięć, ponieważ na początku może i spowoduje to wzrost statystyk, ale z z czasem zostanie to zweryfikowane przez nowy algorytm jako coś, co odbiorca nie chce oglądać.” – co za brednie.

    Pewnie nawet wiem co Pani redaktor miala na mysli (strony, ktore graja wylacznie chwytliwymi tytulami), ale wypadaloby to wyjasnic.

    Zachecam Pania redaktor, aby po napisaniu artykulu choc raz go przeczytala. Nie dosc ze jest to zupelnie nielogiczne, to jeszcze napisane tragicznie.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail