X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Reakcje marek na Facebook Reactions, czyli Real Time Marketing

Reakcje marek na Facebook Reactions, czyli Real Time Marketingfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


W środę Facebook wprowadził 5 nowych przycisków i…  wirtualny świat oszalał. Facebook tętnił życiem, zrobiło się na nim bardzo kolorowo i emocjonalnie. Media rozpisywały się o nowych przyciskach, a użytkownicy testowali ich działanie. Zatem jeśli wszyscy pisali o 5 emotkach, wszyscy je próbowali, a Facebook przeżywał prawdziwe oblężenie, grzechem byłoby nie wykorzystać nowego zjawiska do promocji własnej marki.

1. Wpasowali się

www.facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem/

www.facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem/

www.facebook.com/angrybirds/

www.facebook.com/angrybirds/

www.facebook.com/Tymbark/

www.facebook.com/Tymbark/

Wszystkie trzy firmy bardzo sprytnie “ulepszyły” Facebook Reactions. Co więcej ich wersje nowych emoji idealnie wpasowały się w wizerunek marki. Żywiec połączył aktualnie prowadzoną kampanię z literą “ż” z wprowadzoną “fejsbukową” nowością. Z kolei Tymbark wykorzystał charakterystyczny dla siebie zielony kapsel i połączył go z chwytliwym powiedzonkiem – “Tymbarkuję to!”. Krok robiony przez Angry Birds również  zasługuje na uwagę. Nie wykorzystanie aluzji swojej nazwy (Angry Birds) i piątego przycisku (angry) byłoby wielką stratą. Dlatego pochwalili się oni, nowym buttonem w kształcie czerwonego, znanego wszystkim ptaszka z podpisem „Drogi Facebooku, naprawiliśmy za ciebie jeden przycisk”.

Warto jeszcze zaznaczyć, że wszystkie firmy zdobyły co najmniej dwa razy tyle lajków, co przy “normalnych” postach. Użytkownicy Facebooka post Tymbarka polubili aż 7 tysięcy razy, podczas gdy liczba “kciuków w górę” przy reszcie wpisów nie przekracza z reguły tysiąca. Wpis Żywca polubiło 4 tysiące użytkowników czyli dwa razy tyle co ich „zwykle” udostępnienia, a wkurzonego bohatera gry “Angry Birds” polubiło aż 73 tysiące osób.

2. Poprawili Facebooka

www.facebook.com/cocacolapoland

www.facebook.com/cocacolapoland

www.facebook.com/bzwbk

ww.facebook.com/bzwbk

Nie tylko Tymbark sprytnie wykorzystał swój kapsel.  W jego ślady poszła również Coca – Cola, marka zmieniła wygląd wszystkich 6 przycisków. Z kolei Bank Zachodni WBK pochwalił się własną interpretacją Facebook Reactions – bank zaproponował “banknotowego” króla w różnych kolorach i humorach. Co ciekawe, marka umieściła na grafice jeszcze jeden przycisk z napisem “Yay”. Jak podał portal Wired, pierwotnie Facebook zaproponował ten przycisk, jednak ostatecznie odpadł on z rozgrywek ponieważ w testach użytkownicy częściej wybierali przyciski “Love” albo “Happy”. Zarówno Coca-Cola jak i Bank Zachodni WBK, po dodaniu własnych interpretacji zebrali dużo więcej polubień niż zazwyczaj. Post Coca – Coli polubiło 13 tysięcy osób, a WBK 1000 użytkowników.

3. Poszli na całego

Na montaż filmu zdecydował się Chevrolet. Połączył on nowe przyciski, z miksem zdjęć zamieszczonych przez użytkowników Facebooka. W nagraniu zaznaczył, że nie wszystko to co się pojawia się Facebooku jest adekwatne do przycisku lajk. Jest to przykład sprytnego wykorzystania nowego przycisku „Love” i połączenie, go z głębszą ideą, która przyświeca marce Chevrolet.

Żałujemy, że niektórzy giganci nie skorzystali z Real Time Marketingu. Z chęcią zobaczylibyśmy na przykład McDonal’s, kawę ze Starbucksa, a w szczególności M&M’s w roli nowych Facebook Reactions.

Aktualizacja:

Twórcy najpopularniejszej gry minionego roku – tj. Wiedźmin 3 – również nie zapomnieli o swoich fanach i uraczyli ich autorską wersją reakcji.

fot. facebook.com/PLthewitcher/

fot. facebook.com/PLthewitcher/

Aktualizacja:

Nie tylko marki skorzystały z nowości, którą wprowadził Facebook. Program profilaktyczny “Stop Depresji” prowadzony przez Fundację ITAKA, spojrzał na Facebook Reactions z zupełnie innej strony.

www.facebook.com/StopDepresji

www.facebook.com/StopDepresji

 

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail