reklama
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę IRCenter. Wzięli oni pod lupę hasztagi i przeanalizowali ich aktywność na tle największych mediów społecznościowych.
4 największych
Na Twitterze, aż połowa wszystkich treści oznaczona jest hasztagiem. Drugie miejsca zajął Instagram, a trzecie Facebook. Co ciekawe na czwartym miejscu uplasowała się platforma Wykop. 99 % hasztagów publikowanych jest na Twitterze, Instagramie, Facebooku oraz na Wykopie. Dzięki badaniu możemy zobaczyć, nie tylko rozłożenie aktywności hasztagów na różnych platformach, ale również cel i sposób ich użycia.
Młodzi zdominowali hasztagi na Twitterze
Badanie pokazało, że użytkownikami aktywnie działającymi i “hasztagującymi” na Twitterze, są osoby młode. Do tej pory Twitter uważany był za platformę zdominowaną przez polityków i biznesmenów, a najpopularniejsze hasztagi na Twitterze były związane z aktywnością bardzo młodych osób. Dotyczyły one przyjazdu Justina Bibera do Polski oraz gali Kid’s Choice Awards. Największy wzrost liczby hasztagów na Twitterze w 2015 roku, miał miejsce w listopadzie i był on związany z międzynarodowym konkursem organizowanym przez One Direction. Dzień po zamachach w Paryżu na Twitterze dominowały hasztagi wyrażające solidarność z Francją. To jedyny spośród największych wzrostów na Twitterze w 2015 roku, który nie dotyczył nastolatkowych idoli.
#polishgirl rządzi Instagramem
Badanie przeprowadzone przez IRCenter wykazało, że użytkownicy Instagrama, inaczej używają hasztgów niż użytkownicy Twittera. Tutaj nie zobaczymy wyraźnego wzrostu publikacji hasztagów spowodowanych konkretnymi akcjami organizowanymi na tej platformie. #polishgirl #love i #poland to trzy najbardziej popularne hasztagi używane przez polskich użytkowników Instagrama. Wśród 25 najpopularniejszych opisów zdjęć znalazły się zwroty zachęcające do reakcji takie jak #f4f czy #l4f. Badanie wykazało również dużą aktywność hasztagów związanych z emocjami #happy albo #love. Warto jeszcze dodać, że liczba publikowanych treści, które zawierały hasztagi wzrosła na przestrzeni 2015 roku.
Markowe hasztagi
Ciekawie prezentuje się wykres przedstawiający najbardziej popularne hasztagi markowe. Pierwsze miejsca należało do #bmw, drugie do #adidasa, a na trzecim miejscu uplasował się #semilac. Aż 4 marki samochodowe ( #bmw, #subaru, #honda oraz #audi) znalazły się w grupie 25 najbardziej popularnych hasztagów w roku 2015
Hasztag na Facebooku to sprawa indywidualna
Najpopularniejsze hasztagi na Facebooku cieszyły się znacznie mniejszą popularnością niż na innych platformach. Dla porównania, słowo #konkurs na Facebooku zostało użyte prawie 67 tysięcy razy, a na Instagramie najpopularniejszy hasztag #polishgirl, aż 1,5 miliona! Badanie pokazało, że na Facebooku hasztagów nie używa się aby łączyć się w grupy i jego użytkownicy nie chcą używać sztampowych fraz. Zależy im na pokazaniu swojej twórczości, więc na Facebooku hasztag to sprawa indywidualna każdego użytkownika.
#heheszki – dzielimy się zabawnymi historiami
Na Wykopie najczęściej pojawiał się hasztag #heheszki, za pomocą którego użytkownicy dzielili się zabawnymi historiami i nagraniami. Równie często poszukiwali oni odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Bowiem hasztag #pytanie został użyty prawie 100 tysięcy razy. Można jeszcze wywnioskować, że na Wykopie poszukiwane są tematy związane ze sportem, muzyką i polityką. Świadczą również o tym najpopularniejsze markowe hasztagi. Pierwsze miejsce zajął #csgo – Counter Strike i GTA V.
- Orzeszek