reklama
Facebook Instant Articles został udostępniony wybranym wydawcom już w maju ubiegłego roku. Wszystkim, zarówno dużym, jak i “małym” firmom oraz niezależnym blogom ma być dostępny na dniach. Jak podał The Wall Street Journal, Facebook ogłosił, że w przyszłości, jego oferta reklamowa stanie się znacznie bogatsza.
Czytaj więcej: Facebook Instant Articles dla wszystkich od 12 kwietnia
Czytaj więcej: Instant Articles dla WordPressa
Instant Articles wprowadza zmiany dotyczące polityki reklam. W przyszłości, wydawcy będą mogli zamieszczać reklamy w formie wideo. Reklamowe filmy, które będą towarzyszyć artykułom, w zależności od wybory będą odtwarzać się automatycznie lub nie. Jednak wszystkie będą miały domyślnie wyłączony dźwięk. Facebook planuje wprowadzić również dodatkową reklamę pod tekstem.
Facebook będzie zbierać opinie wydawców dotyczące wprowadzonych zmiany. Mr. Roberts zapowiedział również, że stanowiska publikujących zostaną wzięte pod uwagę w pracach nad dalszym udoskonalaniem narzędzia. Na przykład Facebook prowadzi obecnie teksty umożliwiające zbiórkę adresów e-mailowych – komentarz dla WSJ.
Pierwsze zmiany, które dotyczyły reklam w Instant Articles, Facebook wprowadził już w grudniu. Portal ograniczył wówczas ilość reklam, które mogą być zamieszczone w jednym artykule. Dodatkowo ustalił liczbę słów, która musi oddzielać jedną reklamę od drugiej.