reklama
Obecnie coraz częściej komputer zastępujemy telefonem. Na smartofnie czytamy wiadomości i artykuły, poszukujemy przepisów, przeglądamy zdjęcia i nagrania, a nawet dokonujemy zakupów. Ze wzrostem znaczenia smartfona na ścieżce konsumenta, wzrosło znaczenie wdrażania strategii marketingowych w oparciu o „cross platform”. Dotyczy to również branded contentu oraz treści sponsorowanych. Według raportu „The State of Branded Content”, który został opracowany przez firmę Polar i opublikowany na portalu Marketing Land, branded content bardziej angażuje użytkowników na telefonach komórkowych, niż na komputerach oraz tabletach. Dane zostały zebrane w oparciu o 6 tysięcy przeprowadzonych kampanii contentowych w ubiegłym roku.
Branded content angażuje użytkowników na smartfonach
Raport pokazał, że ludzie więcej poświęcają czasu na branded content na telefonach komórkowych, niż na urządzeniach z większym ekranem. W oparciu o powyższy wykres łatwo zauważyć, że czas spędzony na przeglądaniu takich treści jest o 63% dłuższy niż na komputerze. Co ciekawe, komputery znalazły się dopiero na 3 miejscu, nawet za tabletami. Jak napisali autorzy badania, może to być spowodowane prostą ścieżką, którą przebywa czytelnik od momentu zauważenia treści do kliknięcia i przeczytania ich. Na większych ekranach, więcej się dzieje, a co za tym idzie uwaga użytkownika łatwo może ulec rozproszeniu.
Wysoki wskaźnik CTR
Warto zaznaczyć, że nie tylko czas jaki poświęcają contentowi, użytkownicy urządzeniach mobilnych jest znacznie dłuższy, ale branded content na smartfonach może również pochwalić się wyższym CTR-em, czyli współczynnikiem klikalności, który jest aż o 127% wyższy. Zainteresowanie branded contentem znacznie różni się od dziedziny, co obrazuje powyższy wykres.
Pełny raport znajdziecie tutaj.