X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

YouTube zapewni wyższe ROI niż inne media

Badanie przeprowadzone przez Google we współpracy z wieloma partnerami w latach 2013 - 2016 wykazało, że zwrot z inwestycji (ROI), po uwzględnieniu wydatków na reklamę jest o prawie 80% wyższy w przypadku kampanii prowadzonych na YouTube niż w reklamie telewizyjnej.

YouTube zapewni wyższe ROI niż inne mediafot. bank zdjęć shutterstock.com

Metaanaliza przeprowadzona w 8 krajach, na podstawie 56 studiów przypadku, wykazała, że reklama na YouTube przyniosła większy zwrot z inwestycji (ROI – return over investment) niż reklama telewizyjna w 77% przypadków. Uzyskany wynik obrazuje, jak dużą rolę odgrywają internetowe serwisy wideo w procesie budowania marki oraz długotrwałego zwiększania sprzedaży. W dobie wysokiej fragmentaryzacji mediów, konkretne wartości ROI, które przynosi każdy z kanałów komunikacji, pomogą nie tylko odzwierciedlić skuteczność działań marketerów, ale również optymalnie ulokować środki przeznaczone na reklamę.

Reklama na YouTube przyniósła większy zwrot z inwestycji

fot. materiały prasowe/ Think With Google

fot. materiały prasowe/ Think With Google

Wyniki metabadania obrazują również konkretne przykłady. Latem 2015 r. brytyjski oddział koncernu Mars zrealizował kampanię promocyjną batonów Snickers. W kampanii wykorzystano format wideo w telewizji i online. Jej celem było sprawdzenie, czy dana optymalizacja planu mediowego, także pod kątem kanałów komunikacji, jak i urządzeń, przyniesie maksymalny wzrost sprzedaży w sklepach. Wyniki pokazały, że w porównaniu do reklamy telewizyjnej na każdego funta wydanego na dotarcie do klienta, reklama w serwisie YouTube przyniosła ponad dwa razy większy zwrot z inwestycji.

Coraz bardziej dynamiczny rynek reklamy to ogromne wyzwanie dla Agencji i Klientów, którzy muszą szybko podejmować kluczowe dla powodzenia kampanii decyzje. Twarde dane świadczące o efektywności poszczególnych elementów media mixu przyczynią się do usprawnienia ich pracy. Po raz pierwszy Google ma możliwość udostępnienia danych o efektach działań reklamowych w różnych kanałach, między innymi: reklama display, reklama w wyszukiwarkach czy na YouTube. Dzięki nim proces planowania kampanii stanie się bardziej przejrzysty, efektywny i pozwoli na podejmowanie pewnych decyzji – mówi Arkadiusz Marszałek, Head of Large Customer Sales Agency Team w Google.

Środki na kampanie wideo w internecie powinny być dwukrotnie wyższe

fot. materiały prasowe/ Think With Google

fot. materiały prasowe/ Think With Google

W ramach badania przeprowadzono także prognozy dla 17 kampanii. Zadaniem analiz było ustalenie czy przeniesienie części budżetu na wideo online zwiększy skuteczność działań reklamowych. Z uzyskanych danych wynika, że środki przeznaczone na kampanie wideo w internecie powinny być dwukrotnie wyższe aż w 80% analizowanych przypadków. To zagadnienie dobrze ilustruje prognoza brytyjskiej kampanii piwa Guinness przeprowadzona przez firmę Diageo. Media mix, po optymalizacji, której zadaniem było uzyskanie maksymalnego ROI, przewidywał czterokrotne zwiększenie budżetu na reklamę na YouTube. Do podobnych wniosków doszli także eksperci z firmy Data2Decisions, po połączeniu metody badawczej MMM (Market Map Monitoring) z autorskim podejściem Ecosystem Modelling, pozwalającym na wyizolowanie YouTube z grona innych platform wideo online. Wyniki analizy wskazały, że w przypadku wielu klientów firmy, ROI było wyższe przy wykorzystaniu YouTube. Uzyskane dane mogą sugerować podniesienie wydatków reklamowych w serwisie nawet 2-lub 6krotnie.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail