reklama
Czym jest StumbleUpon?
Jest to wyszukiwarka internetowa, która opiera się on na zasadzie spersonalizowanego systemu filtrowania treści. Użytkownicy oceniają oglądane artykuły, zdjęcia, pliki wideo, które zostały dla nich dobrane, pod kątem ustalonych wcześniej preferencji. Na podstawie dotychczasowej aktywności system tworzy indywidualny profil użytkownika. Można z niego korzystać zarówno na komputerach i laptopach jak i na smartfonach i tabletach.
System ten może śmiało aspirować do miana najbardziej niedocenianego narzędzia w social media i platformach content-marketingowych, choć obecnie ma ponad 30 mln użytkowników.
Jak działa StumbleUpon?
Logując się do systemu po raz pierwszy użytkownik zostaje poproszony o określenie obszarów swoich zainteresowań. Na początek wyszukiwarka podpowiada około 60 najbardziej popularnych tematów, a na tych bardziej wymagających czeka około 500 kategorii, spośród których mogą wybierać interesujące ich zagadnienia.
Gdy program wie już co nas interesuje, czas przejść do zapoznawania się z treścią. StumbleUpon wyświetla nam artykuły, zdjęcia lub nagrania zgodne z określonymi wcześniej oczekiwaniami i zainteresowaniami. Treści te możemy dodać do naszej osobistej listy zakładek, udostępnić innym użytkownikom, ocenić je za pomocą dwóch przycisków – kciuka uniesionego w górę i opuszczonego w dół. Im więcej kliknięć tym łatwiejsze będzie dobranie treści, a sam content – bardziej adekwatny do naszych oczekiwań.
Centralnym punktem platformy jest przycisk Stumble. Jego naciśnięcie sprawia, że na ekranie pojawiają się kolejne treści.
Sieci kontaktów
Podstawą działania serwisu są oceny i komentarze użytkowników. Osobiste profile użytkowników zawierają informacje na temat ich wcześniejszych opinii, ocen i komentarzy. Te dane stają się podstawą do tworzenia sieci powiązań między użytkownikami o tych samych zainteresowaniach i oczekiwaniach. Dzięki połączeniu z mediami społecznościowymi użytkownik ma możliwość udostępniania treści nie tylko na swoim profilu na StumbleUpon, ale również na Facebooku i Twitterze. Każdą stronę można także sprawdzić pod względem komentarzy i polubień innych użytkowników.
Statystyki, statystyki
Niewątpliwą zaletą tej platformy jest generowane zaangażowanie użytkowników. Z pomocą przychodzą tutaj liczby, jak podają twórcy wyszukiwarki, kobiety spędzają na StumbleUpon średnio 30 minut, a mężczyźni 22 minuty. Dodatkowo około 15% marketerów branży B2B korzysta z usług serwisu.
Według Shareaholic udział StumbleUpon w generowaniu ruchu na stronie cały czas rośnie. I choć ustępuje miejsca takim potentatom jak Facebook, Pinterest i Twitter, to jednak za sobą zostawił m.in. Google+, Youtube i LinkedIn.
Jak wykorzystać StumbleUpon?
Aby treści pochodzące z naszej strony internetowej znalazły się wśród zawartości proponowanej przez system, należy skorzystać z opcji Add Page. Najpierw wpisujemy adres strony internetowej, którą chcemy umieścić w bazie, a następnie określamy słowa kluczowe, dzięki którym nasza strona będzie wyświetlana zainteresowanym użytkownikom.
Płatne reklamy
Zaletą serwisu jest fakt, że reklamy pojawiają się równie naturalnie jak treści płatne. Kluczem do sukcesu jest tutaj dobrze dobrana treść. Jeśli została ona odpowiednio określona, to pieniądze zainwestowane w reklamy rzeczywiście uczynią produkt bardziej widocznym.
Dla zainteresowanych płatną reklamą serwis stworzył specjalną podstronę w dziale Pomoc, gdzie potencjalni reklamodawcy mogą znaleźć informacje na temat płatności, sposobów tworzenia reklam, tutoriale itd.