![Facebook wprowadzi narzędzie, które umożliwi publikację wpisów w wielu językach Facebook wprowadzi narzędzie, które umożliwi publikację wpisów w wielu językach](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F07%2Fshutterstock_401523538.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Dotychczas prowadzenie strony na Facebooku skierowanej do międzynarodowej grupy odbiorców było problematyczne. Administrator strony albo musiał publikować długie posty w kilku językach albo tłumaczenie wpisu zmuszony był powierzyć wbudowanemu tłumaczowi Facebooka.
Czytaj więcej: Twitter inwestuje w zdjęcia, a Instagram zainteresował się słowem, czyli social media na opak
Jak możemy przeczytać w serwisie Tech Crunch, Facebook w piątek ogłosił, że wprowadzi funkcję, dzięki której publikowanie wpisów w kilku językach stanie się prostsze. Funkcja automatycznie przetłumaczy wpis na kilka języków, a czytelnikowi wyświetli tylko dopasowaną do niego wersję językową. Narzędzie w lutym przeszło do fazy testowej i zostało udostępnione niektórym właścicielom stron. Obecnie ma być dostępne również dla indywidualnych użytkowników.
Przetłumacz na 44 języki
![www.techcrunch.com](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/07/2016-07-01_0824.png)
www.techcrunch.com
Użytkownik indywidualny lub właściciel strony po skomponowaniu posta będzie mógł wybrać opcję „Opublikuj post w innym języku”. Po kliknięciu na button narzędzie wyświetli listę 44 dostępnych języków. Facebook umożliwi publikację treści w wielu językach, ale tylko jedna wersja językowa zostanie wyświetlona użytkownikowi. Wśród czynników, które o tym zadecydują znajdzie się lokalizacja oraz język, w którym użytkownik zazwyczaj publikuje treści.
Ponad językami
Obecnie na Facebooku działa mechanizm, który automatycznie tłumaczy wpisy jednak nie najlepiej radzi on sobie z nałożonymi na niego obowiązkami. Nowy mechanizm ma być jego poszerzeniem i ulepszeniem. Jak możemy się przeczytać na łamach Gazety Wyborczej, połowa użytkowników największego na świecie serwisu mówi w języku innym niż angielskim. Nowe narzędzie ma temu zaradzić i ułatwić komunikację społeczności Facebooka.