X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

“Rozmowa” z botem wejdzie na wyższy poziom – Messenger Platform wprowadził kilka nowości

Zamów pizzę, poszukaj lotu albo poproś o najnowsze wiadomości ze świata. Messenger przestaje być komunikatorem, a staje się platformą. Dzisiaj prowadził szereg udoskonaleń, dzięki którym "rozmowa" z botem wejdzie na wyższy poziom.

“Rozmowa” z botem wejdzie na wyższy poziom – Messenger Platform wprowadził kilka nowościwww.facebook.com

reklama


Boty zawładną Messengerem i stanie się to w najbliższym czasie. Jeśli wierzyć Zuckerbergowi stanie się to nawet w przeciągu 5 najbliższych lat. Twórca portalu kwestię ekspansji botów poruszył podczas kwietniowej konferencji F8, która odbyła się w San Francisco.

Czytaj więcej: Poznaj plany Facebooka na najbliższe 10 lat

Facebook chce, aby Messenger nie był jedynie komunikatorem, ale aplikacją albo nawet platformą za pomocą, której możemy zorganizować sobie na przykład sobotni wieczór. Przez komunikator umówić się ze znajomymi i wraz z botem wybrać ciekawy film, zamówić pizzę, a na koniec spotkania wrócić taksówką zamówioną oczywiście bezpośrednio za pomocą Messengera.

Czytaj więcej: Ten bot pomoże Ci wybrać film

Jako pierwsze boty w Messengerze były testowane przez 33 największe amerykańskie firmy – BBC, Burger Kinga czy Bank of America. Dzięki botom, za oceanem, już możliwe jest zamówienie bukietu kwiatów i jedzenia, otrzymanie powiadomienia z banku, a dzięki HP nawet wydrukowanie zdjęcia.

Ekspansja botów, czas start

www.facebook.com

www.facebook.com

Na swoim oficjalnym blogu Facebook ogłosił dzisiaj, że wprowadził kilka udoskonaleń. Ponad 2 miesiące temu Facebook udostępnił Messenger Platform i od tego czasu w Messengerze pojawiło się ponad 11 tysięcy botów. A dzisiaj ogłosił, że wprowadza kilka udoskonaleń, które mają poprawić jakość interakcji z mechanizmem.

1. Ocena i poprawa działania botów

www.facebook.com

www.facebook.com

Pierwszą z nowości jest możliwość oceniania botów. Użytkownicy będą mogli oceniać boty za pomocą skali 5 gwiazdek oraz w kilku zdaniach wyrazić swoją opinię. Oceny zostały wprowadzone, gdyż maja one pomóc Facebookowi ulepszyć działanie botów.

2. Wybór opcji spośród menu

www.facebook.com

www.facebook.com

Facebook wprowadzi małe menu składające się z kilku komend, które zainteresowanej osobie ułatwi kontakt z botem. Będziemy mogli od razu zaznaczyć jaki jest cel naszej rozmowy. Przykładowo szukamy pomocy, chcemy złożyć zamówienie albo przejść na stronę internetową.

3. Rozmowa z wyboru

www.facebook.com

www.facebook.com

Messenger udostępni do wyboru kilka odpowiedzi. Ludzie „rozmawiający” z botami mają świadomość, że po drugiej stronie nie ma człowieka, dlatego często nie wiedzą jak prawidłowo formułować wiadomości albo jak odpowiedzieć na pytanie. Facebook chcąc temu zaradzić wprowadzi opcję, która rozmówcy da do wyboru kilka odpowiedzi. Przykładowo, abyśmy mogli wybrać film bot zapyta nas jaki jest nasz ulubiony gatunek. Wówczas na dole ekranu wyświetli się kilka możliwości – komedia, sensacja, dokument, a zainteresowany będzie miał ułatwione zadanie.

4. Więcej treści

Kolejną nowością jest wysyłanie GIFÓW, nagrań audio i wideo oraz plików. Marki będą miały możliwość bardziej spersonalizowanej obsługi klienta za pomocą bota i dostosowania przekazu do konkretnego konsumenta.

5. Pomoc ze strony Messengera

Facebook ogłosił, że rozpoczął prowadzenie bloga, który zainteresowanym ma pomóc w budowaniu i obsłudze botów.

Boty w Polsce?

W Polsce boty nie są (jeszcze) popularnym sposobem poszukiwania informacji lub zamawiania produktów albo usług. Mieszkańcy naszego kraju mają możliwość “rozmowy” z botami, które obsługiwane są prze amerykańskich wydawców na przykład (CNN).  Dotychczas ukazało się niewiele polskich botów. Mamy informacje, że “Moda i Ja” uruchomiła pierwszego modowego bota w Polsce, Kot Transporteusz doradza w komunikacji miejskiej, a w połowie czerwca Catverstiser uruchomił zarządzanie kampaniami przez Messengera.

  • Przyznam, bardzo ciekawy artykuł, bardzo ciekawy….

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail