reklama
W dniach 28-29 września w Łódzkiej Filmówce będzie można wziąć udział w ciekawych spotkaniach z przedstawicielami biznesu, reklamy oraz przemysłów kreatywnych. Z pewnością nie do przeoczenia jest prezentacja Joeriego Van den Bergha – eksperta od genów Y i Z, autora bestsellera „Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?”, który w Polsce pojawi się po raz pierwszy; a także zamknięty warsztat na temat Millenialsów i marketingowych trendów prowadzony przez Jana Kisielewskiego i Patrycję Venulet ze Stratosfera by Deloitte. Joeri van den Bergh dzięki swojej książce How Cool Brands Stay Hot stał się ekspertem od potrzeb i pragnień młodych ludzi. Pokolenia Y i Z nie mają przed nim tajemnic, a jego trafna analiza to lektura obowiązkowa każdego marketingowca.
Cechą pokolenia Y jest to, że szybko potrafi wykryć fałsz w marketingu, zdemaskować Cię. Wiarygodność i poczucie autentyczności są więc bardzo ważne. To sprawia markom trudność. Musisz bowiem pozostać wiernym własnemu DNA, z drugiej strony bez przerwy się zmieniać. Inaczej bowiem zostaniesz uznany za markę nudną – mówi Joeri van den Bergh i podkreśla, że to wyzwanie jest niezmienne i nie traci na aktualności. Czym różni się pokolenie Y od wcześniejszej genracji – X? Jak zrozumieć jego świat, perspektywę z jakiej patrzy i do niego dotrzeć? Jaki model strategii przyjąć przy tworzeniu marki? Co sprawia, że dany brand staje się cool i jak ten status utrzymać? W jaki sposób osiągnąć autentyczność i szczerość w oczach Millenialsów? Czego oczekuje młody konsument? Na te i inne pytania, odpowiedzi można znaleźć w książce Joeri van den Bergha. Książka van den Bergha jest podsumowaniem pięcioletnich badań nad psychologią młodego konsumenta. Pozycja stała się lustrem pokolenia Y, zdobywając przy tym prestiżowe nagrody: Expert Marketeer uznał ją za najlepszy tytuł marketingowy roku, a The American Marketing Association Foundation (AMAF) za najlepszą książkę marketingową roku.
Wirtualna rzeczywistość oraz storytelling to kolejne obszary, które zdominują tematykę Filmteractive 2016. Tutaj swój udział potwierdzili Morgan Bouchet – Director Digital Content & Innovation Head of VR (Orange), a także Artur Pacuła – Chief Marketing Officer and Head of Disney Interactive CEE (The Walt Disney Company). Z pewnością warto wziąć udział w panelu dyskusyjnym z przedstawicielami takich marek jak: Samsung, Orange, Superhot czy Platige Image.
Podczas Filmteractive znajdzie się również miejsce dla twórców ciekawych rozwiązań technologicznych, a także dla osób poszukujących innowacyjnych rozwiązań z zakresu #socialmedia #mobile #VR #gaming #innovation#interactive. Nabór projektów na tegoroczny Market potrwa do 15 lipca.
Nowością festiwalu jest Strefa Innowacji, która ma pozwolić na prezentowanie swoich projektów na specjalnych, multimedialnych stanowiskach. W kameralnej atmosferze będzie można tu porozmawiać z twórcami innowacyjnych treści oraz projektów VR, a także zanurzyć się w wirtualną rzeczywistość w praktyce: sprawdzić, jakie możliwości daje i na czym tak naprawdę polega.
Dostajemy coraz więcej sygnałów na to, że podejście networkingowe, które staramy się promować od momentu powstania Filmteractive jest skuteczne i potrzebne zarówno dla branży reklamowej, szukającej ciekawych treści, jak i dla twórców, którzy muszą być otwarci na różne sposoby finansowania i realizacji swoich projektów – mówi Agata Wielgus, project manager Filmteractive –Jednym z takich sygnałów jest dofinansowanie, jakie udało nam się uzyskać dla festiwalu z programu UE Kreatywna Europa MEDIA. Jest to dla nas jednoznaczny sygnał na to, że marki stają się mediami inwestującymi i tworzącymi pełnowartościowe i atrakcyjne treści, a proponowane przez nas biznesowe podejście do wydarzenia okazuje się korzystne dla obu stron.
Wydarzeniu patronuje portal SocialPress.