X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

3 najlepsze przykłady, jak firmy wykorzystują Instagram Stories do promocji swojej marki

Mercedes-Benz pokazał niesamowite zdjęcia. Marka J.Crew zorganizowała przedsprzedaż okularów, a sieć restauracji Taco Bell zainspirowała się Narnią. Marki prześcigają się w pomysłach na działalność w Instagram Stories, bo dużo można stracić, ale i wiele zyskać.

3 najlepsze przykłady, jak firmy wykorzystują Instagram Stories do promocji swojej markifot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Kiedy już wszyscy pogodzili się z myślą, że mamy drugiego Snapchata, nadeszła pora na dostosowanie się do nowej rzeczywistości i wykorzystanie nowego „mini medium społecznościowego” jak najlepiej. Kiedy pisaliśmy artykuł o tym, co zrobić, żeby dzięki Instagram Stories być o krok przed konkurencją nasze rozważania były czysto teoretyczne. Zastanawialiśmy się jakie są różnice pomiędzy odbiorcami Snapchata i Instagrama oraz publikowanymi na tych kanałach treściami. Zadaliśmy sobie również jedno podstawowe pytanie. Czy ruch jaki wykonał Instagram nie jest przypadkiem genialny?

Czytaj więcej: Jak firmy mogą sprytnie wykorzystać Instagram Stories do promocji swojej marki?

Dzisiaj, kiedy mina 3 tydzień od premiery Instagram Stories, możemy powiedzieć kto jest o krok przed konkurencją. Kto szybko dostosował się do nowej rzeczywistości i kto teraz może spijać śmietankę. Na swoim blogu Instagram opublikował przykłady firm, które w kreatywny sposób wykorzystały jego nowe narzędzie. Działania łączą w sobie wszystko co najlepsze, czyli narrację, estetykę, ekskluzywność treści i … zachęcenie do interakcji – komentuje Martyna Tarnawska, digital marketing consultant w firmie Socjomania.

Różowa kampania J.Crew

J.Crew Instagram Story from Instagram for Business on Vimeo.

Amerykańska marka odzieżowa J.Crew na Instagram Stories urządziła jednodniową przedsprzedaż swojego najnowszego modelu okularów. Jako że zdjęcia znikają po 24 godzinach było to idealnie miejsce, aby przeprowadzić sprzedaż ograniczoną czasowo. Oczywiście wbudowane Stories nie były jedynym miejscem gdzie odbyła się kampania. Społeczność aplikacji o nowym produkcie i jego przedsprzedaży mogła dowiedzieć się również ze zdjęć zamieszczonych na profilu marki. Wyraźnie widać tutaj wszystkie 4 elementy, o których wspomniała Tarnawska.

Deszczowe zdjęcia Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Instagram Story from Instagram for Business on Vimeo.

Kolejną marką, która użytkowników Instagrama nagrodziła za lojalność jest marka samochodów Mercedes-Benz. Na swoim kanale Instagram Stories firma relacjonowała sesję zdjęciową modelu Mercedes-AMG, która odbywała się w Niemczech. Mglista i deszczowa pogoda, wysokie góry oraz dobrej jakości zdjęcia zapewniły niezapomniane doznania.

Smacznie Stories

Taco Bell Instagram Story from Instagram for Business on Vimeo.

Amerykańska siec restauracji Tace Bell, która znana jest ze swojej działalności na Snapchacie problem Instagram Stories ugryzła w nietypowy sposób. W debiutanckim filmie na Instagram Stories udział wzięli pracownicy restauracji. Na nagraniu, dosłownie wskoczyli oni w świat Instagram Stories i zapytali swoich odbiorców czego od nich oczekują. Jakie treści chcieliby najczęściej oglądać na ich kanale – jedzenie czy może to co się dzieje w kuchni?

Martyna Tarnawska, digital marketing consultant i trener szkolenia „Snapchat, Instagram i aplikacje millenialsów”, Socjomania

Martyna Tarnawska

Martyna Tarnawska

Instagram Stories ruszyło. Jednym z moich ulubionych przykładów, który idealnie odpowiada na potrzeby użytkowników Instagrama (narracja + estetyka + ekskluzywność), jest ten od Mercedes-Benz. Mamy wyjątkową okazję wyruszyć w podróż, zobaczyć zaplecze powstawania pięknych zdjęć, a w tle cały czas widzimy główną gwiazdę historii – samochód. Dobrą taktyką wykazał się również Taco Bell – krótka historia, ładnie zaprojektowana (znowu zwracam uwagę na estetykę i dopracowanie kreacji na Instagramie) i z sugestywnym CTA do odbiorców – co chcą oglądać na ich kanale na Instagram Stories.

Agnieszka Bień

Agnieszka Bień

Dziennikarka

Zobacz wszystkie artykuły autora
  • Neutrino

    Cześć! Dzięki że ktoś poruszył ten temat :) mój problem jest jednak większy niż myślałam. Dodałbym jeszcze, że warto skupić się też na mierzeniu skuteczności reklamy. Ja korzystam z calltrackera i się sprawdza. Link dla zainteresowanych – https://calltracker.pl

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail